Selebriti popular, Neelofa menerusi Pertubuhan Kasih Neelofa tampil mengadakan agihan bantuan makanan asas kepada 166 Orang Kurang Upaya (OKU) di Projek Perumahan Rakyat (PPR) Desa Rejang Kuala Lumpur, hari ini.

Acara yang dijalankan menerusi Program Infaq Jumaat itu membabitkan penerima OKU yang berdaftar dan merupakan ahli Persatuan Kebajikan Insan Istimewa Jatidiri (PERJATI) yang kesemuanya merupakan penduduk PPR Desa Rejang.

Bantuan makanan asas tersebut merupakan sumbangan daripada Hospital KPJ dan Pertubuhan Kasih Neelofa yang merupakan simbolik kebersamaan pihak Hospital KPJ kepada rakyat Malaysia yang terkesan dengan pandemik.

Duta Pertubuhan Kasih Neelofa, Haris Ismail atau lebih mesra disapa PU Riz berkata, OKU di PPR Desa Rejang ini sangat luar biasa.

“Mereka tidak menumpukan kepada status OKU tetapi berusaha untuk mencari jalan untuk menyara keluarga dengan mempelajari pelbagai kemahiran.

“Namun begitu mereka tetap terkesan dengan pandemik ini,” katanya.

Sementara itu, menurut Pengerusi Pertubuhan Kasih Neelofa iaitu Neelofa sendiri, dia merakamkan penghargaan kepada pihak korporat yang sudi bekerjasama dalam membantu golongan memerlukan daripada pelbagai aspek seperti keperluan asas dan menyediakan peluang pekerjaan.

“Saya berharap kerjasama bersama Hospital KPJ dan Pertubuhan Keselamatan Sosial (PERKESO) ini dapat memberi manfaat dalam tempoh jangka panjang yang lebih besar kepada orang ramai.” katanya.

Menerusi program ini, wakil dari PERKESO telah dijemput untuk hadir bagi memberi penerangan dan berkongsi maklumat-maklumat berkenaan fungsi pertubuhan itu dalam membantu golongan OKU yang hilang dan memerlukan pekerjaan.

Pada hari yang sama juga, Pertubuhan Kasih Neelofa juga menjalankan agihan daging Qurban sumbangan Yayasan Pelajaran Mara di PPR Lembah Subang 2 serta lokasi-lokasi lain di sekitar Selangor, Johor dan Negeri Sembilan.