,
Sukan

Sze Fei-Nur Izzuddin Cipta Magis, Juara Terbuka Artik

Gempak
13/10/2024
22:45 MYT
Beregu lelaki profesional negara, Goh Sze Fei-Nur Izzuddin Rumsani, bergelar juara Kejohanan Badminton Terbuka Artik apabila bangkit daripada ketinggalan satu set untuk menewaskan beregu pilihan kedua dari Denmark, Kim Astrup-Anders Skarup Rasmussen, di Vantaa pada Ahad.
Wakil negara itu bermula perlahan dalam set pertama, di mana mereka tidak pernah dapat mendahului lawan berkenaan sehingga pada satu ketika ketinggalan 8-16 sebelum tewas 15-21.
Bagaimanapun, Sze Fei dan Nur Izzuddin bangkit mendominasi set kedua untuk mencatatkan kemenangan 21-18, sekali gus mengheret penentuan gelaran itu ke set ketiga.
Aksi dalam set penentuan berlangsung sengit dengan gandingan negara itu ketinggalan pada pertengahan aksi tetapi sebaik menyamakan kedudukan 19-19, mereka memperoleh dua mata terakhir untuk merangkul gelaran ketiga mereka tahun ini.
Sebagai rekod, Sze Fei dan Nur Izzuddin juga merupakan juara Terbuka Jepun dan Terbuka China sepanjang tahun ini selain juara Masters Abu Dhabi pada penghujung tahun lalu.

ARTIKEL BERKAITAN: Sze Fei-Nur Izzuddin Juara Terbuka China, Bangkit Pecah Dominasi Tuan Rumah

ARTIKEL BERKAITAN: Sze Fei-Izzuddin Juara Terbuka Jepun, Tamatkan Kemarau 22 Tahun

ARTIKEL BERKAITAN: BAM Setuju Lepaskan Sze Fei-Nur Izzuddin

Sumber: Stadium Astro
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

You Know Nothing About Sports: Sherry Alhadad Kena Grip Kepala Dengan Elizabeth Tan Dalam MMA

gempak
10/10/2024
13:25 MYT
You Know Nothing kini kembali dengan You Know Nothing About Sports yang menampilkan Sherry Alhadad akan berpasangan dengan seorang selebriti popular tempatan untuk mencuba mempelajari satu sukan baru.
Berita

Astro Naik Taraf Barisan Saluran Sukan

gempak
09/10/2024
09:23 MYT
Selaku ‘Home of Sports’, Astro hari ini telah mengumumkan bahawa saluran sukan Astro akan mengadakan naik taraf dengan memperbaharui nama dan juga nombor saluran, memberikan fokus lebih spesifik kepada sukan tertentu bermula pada 17 Oktober 2024.
Gaya Hidup

Ratu Cantik Indonesia Ketut Permata Juliastrid Dimahkotakan Juara Sulung Miss Cosmo 2024! Semak Fakta Menarik Tentangnya

gempak
06/10/2024
11:35 MYT
Edisi sulung Miss Cosmo 2024 telah menobatkan gadis kelahiran Bali, Indonesia iaitu Ketut Permata Juliastrid Sari sebagai juara.
Sukan

"Saya Mampu Lakukan Apa Saja Termasuk Berlakon" - Jojo Ghazali

gempak
29/09/2024
09:26 MYT
Jaguh Muay Thai negara, Muhammad Johan Ghazali Zulfikar, mendedahkan dia mampu melakukan apa sahaja selain daripada bertarung dalam gelanggang mahupun bertempur dengan bintang ternama dunia.
Sukan

Sze Fei-Nur Izzuddin Juara Terbuka China, Bangkit Pecah Dominasi Tuan Rumah

gempak
22/09/2024
11:54 MYT
Beregu lelaki profesional negara, Goh Sze Fei-Nur Izzuddin Rumsani, bangkit daripada ketinggalan satu set untuk menewaskan wakil tuan rumah, He Ji Ting-Ren Xiang Yu, dalam final Kejohanan Badminton Terbuka China di Changzhou sebentar tadi.
BorakSeeni