,
Hiburan

Tak Mahu Hidup Dalam Kesedihan, Jennifer Coppen Terpaksa Berpindah - “Setiap Sudut Ruangan Rumah Mengingatkan Aku Tentang Papa Dali”

Asyikin Mayudin
29/07/2024
08:25 MYT
Pelakon Jennifer Coppen mendedahkan dia mengambil keputusan untuk berpindah keluar dari kediamannya bersama arwah suami, Dali Wassink di Bali buat sementara waktu.

Tak Kuat

Menurut Jennifer, dia berasa tidak kuat untuk tinggal di rumah yang penuh kenangan bersama arwah suaminya yang meninggal dunia pada 18 Julai akibat kemalangan jalan raya.

"Untuk sementara waktu, aku pindah rumah dari rumah yang aku tinggalin (tinggal) sama Papa Dali. Aku nggak (tidak) kuat. Setiap sudut ruangan rumah itu mengingatkan aku tentang Papa Dali,” katanya menerusi Broadcast Channel di IG.

Biarpun diselubungi perasaan serba salah, namun Jennifer terpaksa juga membuat keputusan itu kerana tidak dapat menahan rasa kesihatan yang berada dalam rumah tersebut.
"Aku sudah izin ke Papa Dali semoga dia mengerti. Aku merasa bersalah sangat sebenarnya, tapi aku benar-benar tak kuat," tulisnya.

ARTIKEL BERKAITAN: Takut Roh Suami Tak Tenang, Jennifer Coppen ‘Lepaskan’ Abu Mayat Dali Wassink

ARTIKEL BERKAITAN: Anak Dah Berjalan Tapi Dali Wassink Tak Sempat Tengok, Isteri Harap Suaminya Bangga Di ‘Atas Sana’
ARTIKEL BERKAITAN: Lepas Tabur Abu Dali Wassink Di Pantai, Isteri Beri Sebab Majlis Tahlil Arwah Diadakan Di Rumah Anak Yatim
Jennifer Coppen menegaskan keputusannya untuk pindah rumah bukan disebabkan ingin melupakan arwah suami sebaliknya hanya mengelakkan dirinya berterusan dalam kesedihan.
Pelakon bersiri Pretty Little Liars ini juga mahu mengutamakan kesihatan mental puterinya, Kamari yang selalu melihat dirinya dalam keadaan sedih.
"Ini bukan berarti aku lupain Papa Dali, cuma life must go on especially untuk Kamari, aku tak boleh berlarut sedih. Kamari lihat aku menangis saja langsung menangis," katanya lagi.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Jennifer Coppen Sebak Ustaz Derry Sulaiman Ajak Laksanakan Ibadah Umrah, Mahu Berangkat September Ini

gempak
08/08/2024
05:55 MYT
Susulan pemergian arwah suaminya, Dali Wassink, pelakon Jennifer Coppen dijemput untuk melaksanakan ibadah umrah oleh Ustaz Derry Sulaiman.
Hiburan

Takut Roh Suami Tak Tenang, Jennifer Coppen ‘Lepaskan’ Abu Mayat Dali Wassink

gempak
28/07/2024
08:59 MYT
Berita kematian suami pelakon Jennifer Coppen, Dali Wassink baru-baru ini sempat menjadi buah mulut.
Viral

Anak Dah Berjalan Tapi Dali Wassink Tak Sempat Tengok, Isteri Harap Suaminya Bangga Di ‘Atas Sana’

gempak
25/07/2024
23:55 MYT
Isteri arwah Dali Wassink, Jennifer Coppen memuat naik sepotong video yang menyentuh hati ramai orang menerusi satu hantaran di Instagram Story baru-baru ini.
Viral

"Bila Mayat Seorang Muslim Dibakar, Maka Satu Kampung Tanggung Dosa" - Ustaz Abdul Somad

gempak
24/07/2024
23:55 MYT
Pendakwah popular Indonesia, Ustaz Abdul Somad tampil berkongsi pandangan daripada sudut Islam tentang tindakan membakar mayat individu Muslim.
Viral

Lepas Tabur Abu Dali Wassink Di Pantai, Isteri Beri Sebab Majlis Tahlil Arwah Diadakan Di Rumah Anak Yatim

gempak
24/07/2024
00:55 MYT
Selepas ‘menaburkan’ abu jenazah suami, Dali Wassink di Pantai Lembeng, Gianyar, Bali pada Ahad lalu, pelakon Jennifer Coppen kini meneruskan hidup sebagai ibu tunggal bersama anak perempuannya, Kamari.