Pelakon dan pengacara Uyaina Arshad mengakui dia kurang gemar menggayakan baju yang mempunyai corak bunga-bunga besar.

Menurut Uyaina, dia berasa bimbang untuk bergaya baju bercorak itu kerana ia akan membuatkan badannya kelihatan lebih besar.

“Sebenarnya tak yakin nak pakai baju bunga besar sebab ia akan buat kita nampak lebih besar, tapi tak apa. Baju ini sangat cantik, jadi tak apa la. Pakai saja la. Cantik tak?” kata Uyaina.

Uyaina yang berkongsi mengenai penampilannya itu di Instastory turut tampil menjelaskan mengenai pilihan warna baju kerana tidak mahu disalah erti oleh netizen.

Biarpun menganggap tiada keperluan untuk beri penjelasan, namun Uyaina berkata pemilihan warna bajunya itu tiada kena mengena dengan mana-mana parti politik.

“Lepas itu kan, saya perlu perjelaskan (walaupun sebenarnya tak payah pun). Warna baju apa yang saya pakai tak ada kena mengena dengan mana-mana parti politik pun.

“Hanya kebetulan saja. Hari itu mood nak pakai warna biru dengan hijau. Hari ini stylist bagi pakai warna merah bunga-bunga. Mengundi hari itu pakai ungu.

“Jadi, tak ada siapa kaitkan apa-apa jadi selamat. Chill okay. Tak semua benda perlu dipolitikkan,” ujarnya.

Terdahulu, perkongsian Uyaina yang mengucapkan tahniah kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim atas pelantikan beliau sebagai Perdana Menteri Malaysia Ke-10 pada semalam menarik perhatian netizen.

Ia berikutan, isteri kepada penyanyi rap Raja Syahiran ini turut memuat naik foto dia menggayakan dress bercorak bunga warna merah yang dikaitkan dengan parti politik.

Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini. Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!