Kejayaan tiga nama hebat iaitu Bell Ngasri, Elly Mazlein dan Tyzo pada malam kemuncak Anugerah Bintang Popular Berita Harian 35 (ABPBH) baru-baru ternyata membuka mata rakyat Malaysia.

Tidak perlukan kontroversi murahan, sebaliknya Bell, Elly dan Tyzo dikenali atas usaha keras mereka sepanjang berada dalam industri seni tanah air.

Kemenangan figura hebat ini juga turut menarik perhatian Public Health Malaysia yang turut berkongsi serba sedikit mengenai kejayaan mereka.

Ini adalah kisah mengenai individu yang mendapat penghargaan selepas bekerja keras melakukan pekerjaan yang mereka minati selama berpuluh tahun.

1. Bell Ngasri sudah mula memegang skrip sejak usianya 6 tahun. Pelbagai watak, dari remaja nakal kaki buli sehinggalah watak popular Barkoba telah dilakonkan.

2. Tiada kontroversi murahan, tiada gimik aneh untuk mengangkat namanya, beliau terus kekal relevan selepas 37 tahun dalam industri.

3. Elly Mazlein membuat kemunculan pertama ketika zaman emas Datuk Seri Siti Nurhaliza iaitu pada penghujung 90 an. Bukan mudah untuk artis wanita lain untuk menyinar pada ketika itu.

4. Cubaan untuk come back dengan menyertai Gegar Vaganza hampir tidak menjadi apabila beliau menarik diri pada minggu minggu awal kerana kritikan hebat juri.

5. Hanya selepas muncul sebagai pengacara dengan watak Kak Lina Pom Pom dan lakonan dalam siri Kampung People namanya kembali menyerlah naik

6. Tyzo walaupun nampak muda, rupanya sudah berpuluh tahun bertugas sebagai penyampai radio. Hanya selepas 20 tahun menjadi penyampai radio beliau berjaya memenagi anugerah.

7. Ini membuktikan betapa penting untuk seseorang untuk terus berusaha melakukan pekerjaan yang diminati dan disukai tanpa erti jemu.

8. Jika anda sedang berusaha melakukan sesuatu dan masih tidak menunjukkan hasil seperti mana yang diharapkan, jangan cepat berputus asa!

9. Paling penting, tidak perlu membandingkan pencapaian diri dengan orang lain. Mungkin rezeki anda masih belum tiba lagi, teruskan berusaha dan mencari kelainan dan keunikan, semoga ada sinar di penghujung jalan buat semua

BACA: Yak Yak Yey! Tepati Ramalan, Bell Ngasri Diumum Bintang Paling Popular! Ini Senarai Penuh Pemenang ABPBH 35

Terdahulu, Bell dinobatkan sebagai Bintang Paling Popular di ABPBH 35 dan berjaya menewaskan calon favourite lain iaitu Aina Abdul, Amir Masdi, Anna Jobling, Ben Amir, Ernie Zakri, Khai Bahar, Meerqeen, Sharifah Rose dan Siti Nordiana.

Manakala Elly pula dinobatkan sebagai pemenang anugerah Pengacara TV Popular dan Tyzo, Penyampai Radio Popular.