Ryan Bakery adalah nama yang sangat besar dalam dunia media sosial pada masa kini. Konten konten yang dikongsikannya sangat digemari oleh seluruh lapisan masyarakat.

Hanya menggunakan jenama dengan nama sendiri, Ryan saat ini menjadi individu paling banyak pengikut dengan 3.3 juta serta sebanyak 96.5 juta kemas kini termasuk video yang telah ditonton platform TikTok @ryanbakery.

Di Instagram pula, anak kelahiran Perak yang menggunakan nama @ryanfahmibakery telah mengumpul hampir 800 ribu pengikut dengan hanya sekitar 131 kemas kini.

Dia juga menjadi salah seorang calon dalam Digital Content Creator Tergempak dari anugerah Gempak Most Wanted 2022 (GMW) yang dijadual berlangsung pada 26 Februari ini.

Meski namanya cukup terkenal dan semakin menjadi rebutan pihak pihak tertentu untuk berkolaborasi dan menggunakan khidmatnya, Ryan dengan rendah diri mengatakan dirinya masih budak kampung yang sedang membiasakan diri dalam dunia komersial.

Malah, sehingga kini dia masih menetap di kampungnya, di Temerloh, Pahang dan hanya datang ke Kuala Lumpur jika punya pekerjaan.

Kata Ryan, duduk di kampung memberi memberi dia lebih banyak ruang dan kebebasan untuk menghasilkan konten.

“Saya ini budak kampung, jadi kalau duduk kampung rasa seronok, tenang saja. Idea nak buat konten pun senang datang.

“Entah, setakat sekarang belum terfikir lagi untuk berpindah ke Kuala Lumpur. Saya dan isteri masih menetap di Temerloh dan jika ada kerja, baru kami datang KL. Itupun berulang alik, maksudnya datang pagi, pulang selepas selepas kerja.

“Lagipun ia hanya ambil sekitar dua jam empat minit kalau tidak ada halangan, jadi biarlah duduk di kampung dulu, seronok,” katanya sewaktu ditemui Gempak baru baru ini.

Biar bekerja dan menghasilkan bahan dari kampung, Ryan akan memastikan setiap konten yang dikongsikan kelak masih menyengat sekaligus tidak melanggar sensitiviti dan memberi manfaat kepada warganet.

Undi bintang digital dan content kegemaran Top 5 anda di Gempak Most Wanted Awards 2022 di sini.