Usahawan yang kini bergelar penyanyi, Iqbal Zulkefli membuat permohonan maaf secara terbuka kepada penyanyi popular Indonesia, Datuk Seri Rossa.

Menurut Iqbal, dia berbuat demikian ekoran gosip yang timbul mengaitkan namanya dengan Diva Indonesia tersebut sejak kebelakangan ini.

"Saya memohon maaf kepada Datuk Seri Rossa atas gosip yang berlaku di Malaysia sehingga banyak media yang menulis.

"Saya sebenarnya tidak mahu memetik nama Rossa kerana satu nama besar, tidak layak untuk digosipkan dengan saya, saya rasa bersalah, setiap hari saya berfikir jika saya tidak memohon maaf secara terbuka begini, saya teruk dikecam di Malaysia oleh kerana seperti saya tidak sedar diri untuk mendekati Rossa.

"Saya sedar diri saya, apabila Rossa tidak mengenali saya, sedikit pun saya tak berkecil hati, saya sedar diri saya bukanlah seorang yang hebat, saya hanya orang biasa sahaja," kata Iqbal menerusi sebuah video di Instagram.

Dalam pada itu, Iqbal juga menyatakan hasrat sebenar untuk menawarkan Rossa menjadi duta produknya.

"Dari dulu saya meminati dan dengar lagu-lagu Rossa, saya takut beliau tidak selesa apabila berjumpa dengan saya nanti.

"Sebetulnya, saya ada niat yang lebih serius iaitu untuk mengambil Rossa sebagai duta produk saya, minyak wangi yang dibuat di Perancis. Itu menjadi keutamaan saya di masa hadapan. Saya sedar diri saya yang hanya seorang peminat, tidak lebih dari itu," katanya lagi.

Oleh yang demikian, Iqbal telah menghantar hadiah istimewa kepada penyanyi negara seberang itu sebagai satu tanda permohonan maaf.

"Saya telah menghantar hadiah yang agak istimewa kepada Rossa, anggaplah itu sebagai permohonan maaf.

"Saya sangat berharap Rossa menerima hadiah yang saya belikan, cantik dan sesuai untuk Rossa. Saya mahu lihat Rossa pakai apa yang telah saya belikan itu," katanya.

A post shared by Ahmad Iqbal Zulkefli (@ahmadiqbalzulkefli)


Baru-baru ini, Iqbal berkongsi foto bersama Rossa di Instagram dan menerusi laporan media tempatan, penyanyi lagu Hujan itu juga berhasrat untuk mendekati pesohor Indonesia tersebut.

Bagaimanapun menerusi satu sidang media virtual bersama Rossa, beliau mengaku tidak mengenali Iqbal kerana pertemuan yang singkat hanya untuk mengambil foto bersama.

BACA: "Siapa Ya? Maaf Saya Tak Perasan..." - Ini Respon Rossa Bila Ditanya Tentang Iqbal

Terdahulu, Iqbal memaklumkan perancangannya berada di Indonesia untuk satu tempoh panjang atas urusan kerja dan mencari ketenangan di luar Malaysia.