Sekitar dua tahun lalu, bintang Gema Gegar Vaganza, Wani Syaz pernah menerima kecaman gara-gara muzik video lagu Pendusta Cinta yang disifatkan umum sebagai keterlaluan.

Semuanya disebabkan cubaan pemilik nama sebenar Nursyazwani Selamat, 23, itu menari yang disifatkan umum sebagai bertentangan dengan imejnya yang berhijab.

BACA: "Penyanyi Wanita Berhijab Nak Menyanyi Silakan, Tapi Tak Payahlah Menari" - Pendakwah Nasihatkan Wani?

Begitupun, situasi itu sedikit pun tidak mematahkan semangatnya untuk terus bereksperimen dengan sesuatu yang baharu.

Buktinya, kini pelantun lagu hit Alhamdulillah itu kini muncul dengan sebuah lagi buah tangan baharu buat peminatnya sebelum tahun 2020 melabuhkan tirainya.

Lari daripada genre kebiasaan, Wani kini mencuba nasib mempertaruhkan lagu irama padang pasir dengan sentuhan moden berjudul Habibi.

"Sebagai anak seni saya kena berani mencuba walaupun hakikatnya saya memang sedikit malu pada awalnya, tetapi bila dah cuba saya rasa selesa dan best pula.

"Jika tak cuba saya tak akan keluar dari zon selesa saya, bimbang nanti peminat akan bosan," katanya.



Ujarnya, naskhah tersebut merupakan lagu gandingannya bersama penyanyi rap Waris.

"Moga-moga lepas tonton muzik video Habibi ini nanti, tiada yang akan kecam saya. Berilah peluang saya keluar dari kotak dan zon selesa.

"Kalau boleh, pada masa akan datang saya nak cuba genre yang jauh lebih berbeza supaya saya dapat buktikan dan cabar kemampuan vokal," katanya.



Sebelum ini, muzik video Pendusta Cinta yang menerima kecaman umum mencatatkan lebih 26 juta tontonan di Youtube.