Pengarah drama premium Projek: Anchor SPM iaitu Razaisyam Rashid menjanjikan kelainan buat penonton yang 'dahagakan' karya berkualiti.

Menurut Razaisyam, selain menampilkan pelbagai pelakon muda dan senior hebat, drama bersiri itu menjanjikan kandungan menarik dengan mengetengahkan nostalgia zaman persekolahan dengan beberapa plot mendebarkan.

“Di atas kepercayaan yang diberikan ini, saya cuba menampilkan sesuatu yang berbeza daripada aspek teknikal dan gaya seni untuk mencapai tahap kualiti yang tinggi.

"Selain itu, saya turut berbangga dapat bekerjsama dengan saudara Anwari Ashraf sekali lagi, dan buat pertama kalinya kami sama-
sama mengarahkan drama siri premium ini," katanya.

Jelasnya, penggambaran drama ini juga turut berdepan dengan pelbagai cabaran termasuk berkaitan pandemik.

"Tentunya, ada cabaran dalam menghasilkan karya ini, lebih- lebih lagi sesi penggambaran adalah ketika berlangsungnya fasa Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) dan banyak limitasi.

"Namun, alhamdulillah semuanya berjalan lancar dan saya tidak sabar untuk persembahkan karya ini kepada penonton. Saya harap Projek: Anchor SPM dapat diterima oleh semua lapisan masyarakat," katanya.



Untuk makluman, Projek: Anchor SPM mengisahkan tentang sekumpulan pelajar tingkatan lima di Sekolah Tengku Isa Anuar (STIA) di Cameron Highlands, yang merupakan sebuah sekolah berasrama penuh berprestij.

Isu mula tercetus apabila Aizat lakonan Aedy Ashraf terdesak cuba mencari jalan mendapatkan keputusan 8A dalam peperiksaan percubaan SPPM.

Aizat akhirnya berjaya bersekongkol dengan Aaidaa (Daiyan Trisha), dan menghasilkan sebuah pelan untuk membantu rakan- rakan seluruh tingkatan mereka cemerlang SPM melalui strategi meniru besar-besaran.

Drama ini turut dilakonkan oleh Nadhir Nasar (Hilmi), Chubb-E (Botol), Shasha Abedul (Jaja) serta nama-nama besar dalam industri seni tempatan seperti Adlin Aman Ramlie, Hasnul Rahmat Tony Eusoff dan Susan Lankester.

Apapun, saksikan ‘Projek: Anchor SPM akan ditayangkan di saluran Astro Citra pada jam 9.00 malam, bermula 15 Mac ini.

Untuk pilihan alternatif, anda juga boleh strim di platform Astro GO atau On Demand. Ikuti info dan klip-klip menarik menerusi akaun Instagram, Facebook, Twitter Astro Gempak dan Astro Shaw.