,
Berita

Tanah Jerlus Masjid India: Kehadiran 'Raja Bomoh' Curi Perhatian, Siap Renjis Air Istimewa

Khairil Khusyairi
28/08/2024
14:25 MYT

Kehadiran Raja Bomoh atau nama sebenarnya, Ibrahim Mat Zin mencuri tumpuan pengamal media apabila hadir di lokasi kejadian tanah jerlus membabitkan seorang individu warga India di Masjid India, Kuala Lumpur, hari ini.

Mahu Bantu Cari Mangsa

Menurut laporan Harian Metro, Ibrahim memaklumkan kehadirannya ke lokasi kejadian adalah untuk membantu usaha mencari mangsa yang masih belum ditemui sehingga kini.

"Saya datang ke sini sebab saya lihat mereka (pasukan penyelamat) sudah berhari-hari menjalankan usaha pencarian, namun masih belum menemui mangsa.

"Justeru, saya mahu membantu pencarian mangsa menggunakan kaedah tertentu sekiranya dibenarkan pihak berkuasa," katanya ketika ketika ditemui di lokasi tanah kejadian, hari ini.

Terdahulu, Ibrahim dilihat merenjis air 'istimewa' di sekitar lokasi berhampiran seorang wanita dikenali sebagai Vijayaletchumy, 48, dari Kuppam, Andhra, India dilaporkan terjatuh ke lubang sedalam lapan meter.

Hari ini, media melaporkan empat individu membawa bunga kekwa berwarna kuning menarik perhatian orang ramai yang berada di lokasi kejadian.

Mereka dilihat hadir di lokasi jam 1.10 tengah hari sebelum melakukan upacara keagamaan hampir 10 minit dipercayai sebagai alternatif mencari mangsa yang masih belum ditemui.

Operasi mencari dan menyelamat (Op SAR) wanita itu yang memasuki hari keenam, hari ini, masih belum menemui sebarang petunjuk baharu.

Op SAR yang dijalankan sejak Jumaat lalu itu membabitkan beberapa agensi termasuk Polis Diraja Malaysia (PDRM), Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM), Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dan Indah Water Konsortium (IWK).

Sumber: Harian Metro

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Kejadian Tanah Jerlus Jalan Masjid India Bersifat Setempat, Selamat Dikunjungi

gempak
11/09/2024
02:25 MYT
Mesyuarat Pasukan Petugas Khas Insiden Tanah Jerlus Masjid India pada Rabu, mendapati bangunan dan kawasan di Jalan Masjid India adalah selamat untuk dikunjungi.
Viral

[VIDEO] Lelaki Tendang & Ludah Pada Kereta Tesla Tanpa Sebab, Owner Tampil Dedah Bukti Dashcam

gempak
11/09/2024
01:55 MYT
Tular di media sosial kini sebuah rakaman video yang memaparkan sebuah kereta ditendang dan diludah oleh seorang individu di sebuah pusat beli belah di Kuala Lumpur.
Viral

Ibu Kecewa Anak Dilibas Siak Masjid Dengan Getah Paip Sampai Berbirat, Sebagai Amaran Elak Berbuat Bising

gempak
06/09/2024
21:55 MYT
Kecewa dan kesal, perkongsian seorang ibu mendakwa anaknya dipukul menggunakan getah paip di sebuah masjid semasa solat Jumaat menjadi perhatian warganet.
Berita

Netizen Serabut Raja Bomoh Sibuk Nak Tolong Cari Mangsa Tanah Jerlus - “No Thanks, Jangan Nak Buat Benda Bukan-Bukan”

gempak
29/08/2024
07:33 MYT
Kehadiran Raja Bomoh di lokasi kejadian tanah jerlus membabitkan seorang individu warga India di Masjid India, pada Khamis menjadi tumpuan netizen.
Berita

"Kuala Lumpur Masih Selamat" - Dr Zaliha

gempak
28/08/2024
23:55 MYT
Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Wilayah Persekutuan), Dr Zaliha Mustafa memberi jaminan bahawa Kuala Lumpur masih selamat.