Tidak berapa lama selepas rakaman percakapan diambil, usahawan kontroversi, Datuk Seri Aliff Syukri sekali terpaksa akur apabila telefon bimbit dan kad sim miliknya yang digunakan untuk memuat naik video lagu hari raya disita Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (MCMC).

Dihantar ke forensik

Memetik Harian Metro, Menteri Komunikasi Fahmi Fadzil berkata, peralatan komunikasi terbabit dihantar ke Unit Forensik untuk siasatan lanjut.

"Saya difahamkan selepas beliau dipanggil dirakam percakapan di Ibu Pejabat MCMC tempoh hari, telefon bimbit dan kad sim beliau disita dan dihantar ke forensik untuk siasatan lanjut.

"Setakat ini, saya belum menerima sebarang maklumat terperinci," katanya dalam sidang media pada Majlis Berbuka Puasa Bersama Agensi Penguatkuasaan di Pusat Dagangan Dunia Kuala Lumpur (WTCKL) di sini, hari ini.

Media kelmarin melaporkan, MCMC akan meneliti klip video lagu hari raya yang dimuat naik Aliff Syukri selepas mendapat kecaman orang ramai.

Fahmi dilaporkan berkata, beliau juga ada menonton sebahagian video terbabit dan melihat komen daripada netizen yang meminta pihaknya mengambil tindakan.

Menurutnya, walaupun video itu difahamkan sudah dipadam tetapi beliau meminta MCMC untuk meneliti perkara ini.

Sumber: Harian Metro

ARTIKEL BERKAITAN: Penari Aliff Syukri Meliuk-Lentok Beri Tempias Negatif, Koreografer Cikgu Hanafi Mohon Jaga Sensitiviti - "Fikir Biar Matang"

ARTIKEL BERKAITAN: Kerap Disamakan Dengan Wajah Aliff Syukri! Semak Fakta Menarik Tentang Muaz Zabir, Jejaka Yang Dikaitkan Rapat Dengan Bella Astillah