Tuah milik Amir Jahari apabila lagu Hasrat nyanyian dan ciptaannya mengungguli Anugerah Juara Lagu ke-38 (AJL38) yang disiarkan secara langsung dari Axiata Arena Bukit Jalil, malam tadi.

BERITA TRENDING: Siti Nurhaliza Kata Lagu Amir Jahari 'Sampai Lain Macam'

Kemenangan itu membolehkan Amir membawa pulang hadiah wang tunai RM100,000 berserta trofi.

Naib juara AJL38 menjadi milik lagu Sutera nyanyian Aisha Retno yang dicipta oleh penyanyi berbakat itu bersama MFMF, sekali gus melayakkan mereka membawa pulang wang tunai berjumlah RM50,000 berserta trofi.

Lagu yang memenangi tempat ketiga pula menjadi milik Jangan Mati Rasa Itu ciptaan dan nyanyian Aina Abdul sekaligus membawa pulang wang tunai berjumlah RM30,000 beserta trofi.

BERITA TRENDING: Neelofa Ramal Hasrat Amir Jahari, Astana Ernie Zakri Bakal Juara AJL38

Aina Abdul juga diumumkan sebagai pemenang Vokal Terbaik dan membawa pulang hadiah wang tunai RM12,000 berserta trofi.

Manakala Persembahan Terbaik dimenangi oleh Aisha Retno yang mempertandingkan lagu Sutera telah membawa pulang hadiah wang tunai RM12,000 dan trofi.

Anugerah Penyanyi Pilihan Alha Alfa pula diberikan kepada Aina Abdul yang membawa pulang wang tunai RM12,000 beserta trofi.

Kemuncak AJL38 tahun ini menyaksikan Datuk Mokhzani Ismail selaku ketua juri serta juri-juri Datuk Wah Idris, Datuk Acis, Azlan Abu Hasan, Jari, LY, Noryn Aziz, Ad Samad, Efry Arwis dan Adlin Aman Ramlee.

Persembahan pembukaan dimeriahkan dengan persembahan oleh Shila Amzah dan Vanessa.

Untuk persembahan penutup pula diserikan dengan persembahan Dayang Nurfaizah, Datuk Zainal Abidin dan Ella.