Siapa sangka Projek: Anchor SPM telah mencetuskan fenomena dalam kalangan peminat drama tahah air.

Setiap minggu saja, drama bersiri premium terbitan Astro Originals ini trending di platform media sosial, Twitter.

Malangnya, episod akhir telah melabuhkan tirai semalam dan peminat dilihat seakan tidak puas untuk menonton kerenah pelajar Sekolah Tengku Isa Anuar (STIA).

Rata-ratanya meluahkan hasrat mereka untuk melihat kehadiran siri kedua drama berkenaan.

Susulan itu, Gempak cuba mendapatkan respon pengarahnya, Razaisyam Rashid dan ini jawapan daripada empunya diri.

Menurut Razaisyam, dia secara jujurnya meletakkan sepenuhnya pada rezeki.

“Kalau ada rezeki, Astro bagi ruang, Tuhan pun kasi green light, kita pun jalan la,” katanya ringkas.

Apapun, jawapan berkenaan sedikit sebanyak memberi harapan buat peminat mengenai kehadiran siri kedua Projek: Anchor SPM!

Semoga dengan sambutan menggalakkan ini menjadi pemangkin buat pengarah dan pasukan produksi untuk merealisasikan impian penonton.

Apapun, buat mereka yang terlepas menonton, anda juga boleh saksikan Projek: Anchor SPM platform Astro GO atau On Demand.

Sekadar info, Projek: Anchor SPM mengisahkan tentang sekumpulan pelajar tingkatan lima di Sekolah Tengku Isa Anuar (STIA) di Cameron Highlands, yang merupakan sebuah sekolah berasrama penuh berprestij.

Isu mula tercetus apabila Aizat lakonan Aedy Ashraf terdesak cuba mencari jalan mendapatkan keputusan 8A dalam peperiksaan percubaan SPM.

Aizat akhirnya berjaya bersekongkol dengan Aaidaa (Daiyan Trisha), dan menghasilkan sebuah pelan untuk membantu rakan- rakan seluruh tingkatan mereka cemerlang SPM melalui strategi meniru besar-besaran.

Drama ini turut dilakonkan oleh Nadhir Nasar (Hilmi), Chubb-E (Botol), Shasha Abedul (Jaja) serta nama-nama besar dalam industri seni tempatan seperti Adlin Aman Ramlie, Hasnul Rahmat Tony Eusoff dan Susan Lankester.