Menantu kepada Datuk Seri Siti Nurhaliza, Tya Ariffin memilih meneruskan legasi perniagaan bapanya untuk menjual jamu.

Tya atau nama sebenarnya, Nurtria Wulandari Ariffin, 24, berkata, dia sudah lama memasang angan-angan untuk mengembangkan perniagaan jamu di peringkat yang lebih tinggi.

"Alhamdulillah impian untuk menjual jamu akhirnya terlaksana dan saya mahu mengetengahkan kebaikan memakan jamu dalam kalangan rakyat Malaysia.

"Saya mahu meneruskan legasi keluarga kerana sejak dahulu lagi bapa saya merupakan seorang penjual jamu di Palembang, Indonesia.

"Formulasi jamu Mutyara Beauty ini merupakan resipi jamu tradisi daripada keluarga yang ditambah baik untuk memberi pelbagai khasiat kepada pengguna.

"Sebagai seorang yang sering mengamalkan jamu sejak kecil lagi saya mahu tingkatkan kesedaran pada orang ramai bahawa pelbagai khasiat baik untuk kesihatan jika mereka mengamalkan jamu sejak berusia 16 tahun dan ke atas,"katanya kepada Astro Gempak.

Tya berkata demikian ketika ditemui pada majlis pelancaran Mutyara Beauty di WowKL, Kuala Lumpur, baru-baru ini.

Jamu Mutyara mengandungi makanan sunnah seperti habatus sauda, kurma, madu dan halba selain ditambah perasa campuran buah Cranberries bagi memberikan rasa jamu yang tidak pahit dan sesuai untuk golongan usia.

Jamu Mutyara Beauty yang didatangkan dalam kandungan minuman sebanyak 350 mililiter (350 ml) itu dijual pada harga pasaran RM68 sebotol.

Teks Oleh: Rozaimi Zubaidi

Foto: Instagram Tya