Bintang program realiti, The Hardest Singing Show, Zizi Kirana menjelaskan kekeliruan orang ramai berkenaan dengan penampilannya sama ada berniqab atau sebaliknya.

Rujuk beberapa pihak soal berniqab


Menurut Zizi atau nama sebenarnya Nur Fazelah Mad Tahil, 39, dia telah merujuk kepada beberapa pihak melibatkan soal pemakaian niqab.

“Sebenarnya perkara ini saya sudah bertanyakan kepada ustazah dan menonton beberapa video kerana kadang-kadang saya juga keliru.

“Saya selalu pakai niqab ketika hadir ke majlis-majlis tertentu terutamanya majlis ilmu supaya lebih fokus berada di sana.


“Saya tanya tak apakah kalau saya pakai sekejap, ustazah kata tak mengapa sebab yang wajib tutup adalah aurat kita, kecuali muka dan telapak tangan,” katanya.

Zizi berkata demikian ketika ditemui Gempak sejurus tamat konsert minggu kedua The Hardest Singing Show yang berlangsung di Pusat Konvensyen CIDB, Cheras, Kuala Lumpur pada Ahad.

Ziz yang menyampaikan lagu berjudul Perang Dah Tamat (Malique ft Rabbani) di minggu kedua ini berada di kedudukan keempat dengan peratusan markah sebanyak 85.15%.

BERITA TRENDING: THSS: Edry Kata Perfect 10! Aepul Roza Rampas Takhta Tangga Pertama, Ini Senarai Markah Penuh Minggu Kedua


Selain Zizi, bintang lain yang terlibat dalam The Hardest Singing Show adalah Aepul Roza, Ayda Jebat, Aisha Retno, Kaka Azraff, De Fam, Stacy dan Putera Muhammad.

Sementara Datin Alyah pula membuat pengumuman menarik diri dari program berkenaan kerana mendapat panggilan untuk mengerjakan haji pada 12 Jun depan.

BERITA TRENDING: THSS: Datin Alyah Tarik Diri, Dapat Panggilan Tunaikan Haji


The Hardest Singing Show dihoskan oleh penyampai radio popular, Nabil Ahmad bersama pengacara, pelawak dan juga penyanyi terkenal Indonesia, Rina Nose.

Sementara itu tanggungjawab sebagai juri profesional pula disandang oleh Edry Abdul Halim, Zizan Razak dan Datuk Seri Rossa.

Masing-masing merupakan komposer, penyanyi, pelawak dan pelakon yang telah lama berkecimpung dalam dunia seni.

Jangan lupa saksikan The Hardest Singing Show setiap Ahad, jam 9.00 malam menerusi Astro Ria (Saluran 104).

Program ini bersiaran secara langsung dari Pusat Konvensyen CIDB, Cheras, Kuala Lumpur selama sepuluh minggu.

The Hardest Singing Show ini juga boleh distrim menerusi On Demand di Astro Box, aplikasi Astro GO dan sooka untuk pilihan yang lebih fleksibel.

Persiapan persembahan setiap peserta akan dipaparkan menerusi Studio The Hardest Singing Show dan segala telatah dibalik tabir, perbincangan, latihan di pentas utama dapat di saksikan di BTS The Hardest Singing Show yang dihoskan oleh Ceddy Ng selama 30 minit setiap minggu, dibawakan istimewa kepada para penonton dan peminat.

Xtended The Hardest Singing Show pula bersiaran secara langsung sejurus selepas konsert utama, pada jam 11.30 malam, setiap Ahad yang akan dihoskan oleh 3 Pagi ERA iaitu Nabil Ahmad, Radin & Azad Jazmin.

The Hardest Singing Show menyaksikan format pertandingan luar biasa dan pengalaman pertandingan nyanyian terhebat abad ini di Astro.

Penerbitan The Hardest Singing Show diunikkan oleh Alha Alfa Cosmetics selaku penaja utama.


Penjurian & Trivia The Hardest Singing Show


• Persembahan setiap peserta menerusi 'The Hardest Singing Show' akan diadili 100% daripada pemarkahan oleh barisan panel juri profesional.

• Juara The Hardest Singing Show akan membawa pulang wang tunai bernilai RM150,000 beserta trofi sumbangan Astro.

• Para penonton dan peminat boleh mengundi mana-mana persembahan peserta kegemaran mereka bagi menentukan pemenang mingguan iaitu The Hardest Gempak Meter pada setiap minggu.

• Undian boleh dilakukan secara dalam talian menerusi laman rasmi http://gempak.com/thehardestsingingshow.

• Eksklusif buat rancangan terbaharu ini, Astro turut mengeluarkan lagu tema yang berjudul 'I'm The Best' dan lagu tema yang bergenre Pop ini ditulis oleh komposer muda Iqie Hugh.