Pelakon Rita Rudaini mengakui setiap perkara yang terjadi pada dirinya mempunyai hikmah yang membuatkan dirinya menjadi lebih matang dan kuat.

Menerusi entri di Instagram (IG), Rita menjelaskan dia tidak pernah mempunyai azam baharu dalam hidupnya setiap kali datangnya tahun baru.

"2018, setiap kejadian adalah kenangan manis untuk sisturr kerana setiap yang berlaku adalah satu pengajaran untuk sistur menjadi lebih baik, lebih kuat, lebih positif di masa-masa mendatang.

"Tak kiralah buruk atau pun baik, semuanya manis untuk sistur kenang. Setiap kejian dan nista, jadikan sisturr lebih tabah dan ke depan.

2018...setiap kejadian adalah kenangan manis utk sisturr...kerana setiap yg berlaku adalah satu pengajaran utk sisturr menjadi lebih baik,lebih kuat,lebih positif di masa2 mendatang...tak kira lah buruk atau pon baik,smuanya manis utk sisturr kenang ?......setiap kejian dan nista,jdkan sisturr lebih tabah dan ke depan....tidak pernah ada azam baru dlm hidup sisturr....cuma hari2 selalu di temani doa yg baik2 utk diri,keluarga dan sahabat2...klau kita tidak mampu utk mendoakan org lain dgn perkataan baik2...berdoalah utk hati sendiri supaya menjadi lebih baik terhadap manusia lain ?

A post shared by Rita Rudaini (@ritrud727) on


"Tidak pernah ada azam baru dalam hidup sistur,cuma hari-hari selalu di temani doa yang baik-baik untuk diri, keluarga dan sahabat-sahabat.

"Kalau kita tidak mampu untuk mendoakan orang lain dengan perkataan baik-baik berdoalah untuk hati sendiri supaya menjadi lebih baik terhadap manusia lain," tulisnya.

Rata-rata mendoakan Rita diberikan kesihatan yang baik dan berharap agar dia kuat dalam menempuhi ujian mendatang kelak.