Masih kelihatan muda biarpun sudah berusia 55 tahun, pelakon Arash Mohamad menegaskan dia tidak pernah melakukan sebarang rawatan muka terutama mengambil suntikan botox.

BERITA TRENDING: "Sampai Sekarang Masih Menyepi? Kami Juga Bayar Cukai" -Arash Mohd Mahu Jawapan & Tindakan Dari Kementerian

Bagaimanapun, Arash memberitahu dia sememangnya sudah menjaga pemakanan sejak berusia 40-an selain bersenam dan tidak makan makanan segera.

“Realitinya, saya manusia paling takut dengan jarum, jadi macam mana nak suntik botox? Sebenarnya tiada apa-apa rawatan, cuma saya amalkan sentiasa senyum dan elak diri daripada berasa stres.

“Apabila umur sudah mencecah 40-an dahulu, saya mula jaga pemakanan dan kesihatan badan tetapi tidaklah terlalu bersungguh-sungguh sehingga perlu kira kalori dan berpuasa.

“Lagipun dahulu memang saya aktif berbasikal dan tidak mengambil sebarang makanan segera. Nasib baik sekarang musim boikot, memang saya tidak jejak langsung restoran berkaitan,” katanya kepada Gempak.

Arash ditemui ketika malam tayangan akhir episod drama siri Layang-Layang Perkahwinan di Hotel Tenera, Bangi baru-baru ini.

Menerima banyak soalan mengenai wajahnya, Arash bersyukur dan terima kasih kepada orang ramai kerana masih mengambil berat tentang penampilan dan kehadirannya dalam industri.

“Banyak dah saya dapat soalan sebegini tetapi saya tidak marah, bila fikir balik, orang tanya sebab mahu tahu. Saya patut berterima kasih dan syukur mereka masih ingat saya sebagai salah seorang anak seni meskipun usia tidak muda mana dah.

“Tapi betul, saya tidak lakukan apa-apa rawatan. Malah saya juga tiada sebarang penyakit teruk seperti kencing manis, darah tinggi dan sebagainya.

“Tapi sakit-sakit sendi ke urat ke normal di usia saya ini, saya rasa semua orang akan melalui fasa sama jika umur semakin meningkat memang kena jaga mana yang perlu jaga,” ujarnya.