,
Viral

Tiga Warga Vietnam Dipenjara Tergamak Jual Daging Kucing & Anjing

Gempak
30/09/2024
07:25 MYT
Tiga warga Vietnam dijatuhi hukuman penjara 17 bulan dua minggu kerana menghidang daging anjing serta kucing dan mengendalikan restoran tanpa lesen di Hong Kong, lapor portal berita VN Express semalam.

BERITA TRENDING: Hancur Hati Nabila Huda Tengok ‘Anak’ Tanggung Kesakitan & Terseksa - “Kalau Tak Mampu Jangan Tahan, Mummy Dah Reda”

Tran Quang Tan, 51, bersama isterinya, Le Thi Oanh, 44 serta menantu lelaki mereka, Nguyen Manh Dat, 26, didapati bersalah kerana bekerja di restoran yang terletak di Mong Kok pada awal tahun ini.
Ketiga-tiga pendatang tanpa izin di Hong Kong itu turut mengaku menjual daging anjing dan kucing semasa perbicaraan kelmarin.
Pihak berkuasa menyerbu premis berkenaan pada Februari lalu berikutan maklumat daripada pegawai yang menyamar sebagai pelanggan.
“Kami menemui beberapa warga Vietnam dan menu dalam bahasa Vietnam untuk hidangan daging anjing dan kucing, di samping rekod perniagaan.
“Semasa serbuan, kami juga menemui 34 bungkusan daging haiwan yang dipercayai diseludup masuk ke Hong Kong dengan bot,” kata pihak berkuasa.
Pendakwa raya menyatakan bahawa bungkusan itu mengandungi daging anjing serta kucing.
Menurut keterangan mahkamah, pasangan itu didapati sama ada menguruskan bil atau menyediakan makanan di dapur, manakala anak lelaki mereka, Tran Nhat Minh, dituduh membantu tetapi mengaku tidak bersalah. – AGENSI

BERITA TRENDING: "Jangan Risau..." - Mata Bengkak Kemerahan, Anak Sulung Emma Maembong Alami Alergi Kucing

BERITA TRENDING: Bulu Masih Di Bibir, Wanita Makan Kucing Hidup-Hidup

BERITA TRENDING: Penyewa ‘Naik Hantu’ Kucing Oyen Peliharaan Disembelih, Dimakan Tuan Rumah Untuk Ubati Diabetes!

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Hancur Hati Nabila Huda Tengok ‘Anak’ Tanggung Kesakitan & Terseksa - “Kalau Tak Mampu Jangan Tahan, Mummy Dah Reda”

gempak
29/09/2024
07:55 MYT
Siapa pencinta kucing pasti memahami perasaan pelakon terkenal Nabila Huda yang meluahkan rasa sedih melihat keadaan haiwan kesayangannya dalam keadaan sakit dan semakin lemah.
Hiburan

PU Azman Dipenjara 24 Tahun, Dua Sebatan

gempak
27/09/2024
03:58 MYT
Pendakwah selebriti, Azman Syah Alias atau lebih dikenali sebagai PU Azman dihukum penjara 24 tahun dan dua sebatan oleh Mahkamah Sesyen pada Jumaat atas dua pertuduhan melakukan amang seksual fizikal terhadap seorang remaja lelaki ketika kejadian berusia 17 tahun, pada dua tahun lalu.
Hiburan

"Jangan Risau..." - Mata Bengkak Kemerahan, Anak Sulung Emma Maembong Alami Alergi Kucing

gempak
24/09/2024
18:50 MYT
Pelakon jelita, Emma Maembong berkongsi mengenai keadaan anaknya yang mengalami alahan terhadap kucing.
Hiburan

Dapat Layanan Baik Sepanjang 21 Hari Dalam Penjara, Da’i Syed Sempat Berdakwah & Ajar Mengaji - “Pengalaman Begitu Pahit, Gelap Hidup Saya Masa Itu…”

gempak
24/09/2024
03:01 MYT
Pendakwah selebriti, Da'i Syed mengakui mendapat layanan yang baik sepanjang berada dalam penjara Kajang selama 21 hari.
Hollywood

Banyak Tikus, Wanita Dakwa Sean Diddy Combs Mungkin Mati Dalam Penjara

gempak
20/09/2024
16:00 MYT
Seorang wanita yang suaminya maut di dalam penjara sama Sean Diddy Combs kini ‘disumbat’ memberi amaran pesohor seni itu mungkin mati di sana.
BorakSeeni