Kecoh dan tular di media sosial sejak beberapa hari lalu apabila kelibat aktor terkenal Hollywood, Keanu Reeves dilihat berada di sebuah kawasan menjual makanan popular di Thailand.

Hal yang menjadi perbualan ramai adalah figura tersebut bukan sedang menjalani penggambaran sebaliknya ‘Reeves’ sedang sibuk menjual sotong kering, membuat kopi serta tidak segan membasuh pinggan di sebuah gerai di tepi jalan.

ARTIKEL BERKAITAN: Sule Jual Semua Kereta Mewah Dari Mustang Hingga Porsche, Sekarang Pakai Innova

Selepas video dan fotonya tular terutama di aplikasi Tik Tok, media tempatan cuba mendapatkan kepastian mengenai berita yang tersebar.

Warga Jerman

Ternyata, individu tersebut bukanlah Keanu Reeves yang terkenal dengan karakter John Wick dan filem The Matrix.

Dia sebaliknya merupakan seorang warga Jerman yang berkahwin dengan seorang warga Thailand.

Lelaki yang memang mirip dengan Reeves itu bernama Andreas dan sengaja membantu gerai keluarga isterinya, Tuk, di daerah Pak Chong, Nakhon Ratchasima, Thailand dalam kunjungan ke negara tersebut.

“Saya mula menyedari suami mirip Reeves selepas berkahwin di Jerman. Saya kemudian mencadangkan agar dia mewarnakan rambut dan janggut untuk kelihatan lebih serupa dan ‘hebat’.

ARTIKEL BERKAITAN: Keanu Reeves Diperika Polisi lantaran Hadiri Pesta Ilegal

“Sejak itu ramai yang mula mengambil gambar dan fikir dia Reanu Reeves,” ujar Tuk seperti dilaporkan program televisyen Thailand, Ruang Lao Sao Arthit.

Andreas yang kini menjadi selebriti secara tiba-tiba dengan kebanyakan perkongsiang di Tik Tok mencecah 4.7 juta tontonan menyifatkan orang Thailand sangat baik dan ramah.

BERITA TRENDING: Akhirnya...Keanu Reeves Miliki Teman Wanita Pada Usia 55 Tahun!