,
Viral

Tular 'Private Island' Di Langkawi Bakal Dijual Lebih RM9 Juta?

Gempak
10/09/2024
10:25 MYT
Tular di Tik Tok video dimuat naik seorang perunding hartanah memaparkan sebuah pulau persendirian yang terletak berdekatan Pulau Langkawi yang ingin dijual sejak Isnin.
Melalui hantaran video dimuat naik di akaun TikTok Tuan Faizul Hartanah, pulau tersebut dikenali sebagai Pulau Jemurok di Ayer Hangat, Langkawi.

BERITA TRENDING: Dengar Bunyi Cakar & Pintu Digegar, Shila Amzah Kongsi Pengalaman Diganggu Makhluk Halus Di Pulau Langkawi!

Perunding hartanah, Faizul Hakimi Affendi mengesahkan pulau persendirian tersebut ingin dijual pada harga RM49.50 untuk setiap kaki persegi dengan anggaran jumlah keseluruhan lebih RM9 juta.
Bagaimanapun, beliau berkata, ia bukanlah melibatkan keseluruhan Pulau Jemurok, sebaliknya hanya sebahagian daripada pulau persendirian itu.
"Di atas pulau terbabit, terdapat tiga lot tanah persendirian dan hanya sebahagian pulau dengan keluasan 1.695 hektar itu ingin dijual.
"Pemilik memang ingin menjual sebahagian pulau yang merupakan tanah persendirian milik beliau," katanya kepada Sinar Harian pada Selasa.
Menurut beliau, pulau yang mempunyai status tanah rizab Melayu itu terletak tidak jauh dari Mangrove Langkawi Geopark.
"Sehubungan itu, perjalanan dari Jeti Kubang Badak ke pulau berkenaan dengan menaiki bot hanya mengambil masa 5 hingga 7 minit sahaja," katanya.
Beliau memaklumkan, pulau persendirian berpegangan bebas itu sememangnya sesuai untuk pelaburan atau membina resort mewah.
Faizul daripada syarikat perunding hartanah Chester berkata, video pulau persendirian di Langkawi tular dipercayai disebabkan ia ingin dijual pada harga RM49.50 untuk setiap kaki persegi.
"Bagaimanapun, mungkin ada yang tidak perasan lalu menyangka pulau persendirian hanya ingin dijual pada RM49.50 sahaja.
"Kebanyakannya terkejut, ada berkata takkan lah harga pulau persendirian hanya RM49.50 menyebabkan ia tular," katanya.
Beliau yang mempunyai pengalaman selama empat tahun dalam bidang terbabit berkata, ia kali pertama dia menjual hartanah berbentuk pulau persendirian.
Sebelum ini, video berdurasi 1 minit itu telah meraih 437,000 tontonan dan lebih 18,400 tanda suka di TikTok.

BERITA TRENDING: Tapau Satu Flight Ke Langkawi, Ini Cara Pengasas ChocoAlbab Rai Ejen! - "Setiap Tahun 4 Kali Raikan Dengan Bercuti"

BERITA TRENDING: Langkawi Buat Hal Lagi! Kali Ni Ayam Goreng Kunyit Harga Kayangan, Netizen Komen - “Masakan Dari Syurga Kot!”

BERITA TRENDING: Netizen Naik Angin Tengok Budak Langkawi Biadap Dengan Pelancong Dewasa

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Aman Graseka Tak Malu Jual Jellyball, Rezeki Tuhan Itu Luas

gempak
16/08/2024
14:55 MYT
Pelakon, Aman Graseka bersyukur dengan kehidupannya sekarang dan tidak pernah berasa malu berniaga di tepi jalan dengan menjual makanan kesukaan kanak-kanak iaitu Jellyball di Sungai Petani Kedah.
Viral

Pengguna Luah Rasa Kecewa Stesen Minyak Jual Makanan Berkulat

gempak
09/08/2024
13:55 MYT
Seorang pengguna meluahkan rasa kecewa apabila makanan yang didakwa dibeli di sebuah stesen minyak didapati sudah berkulat.
Berita

Feri Pulau Kapas Tenggelam

gempak
24/07/2024
03:25 MYT
Sebuah feri ikonik dilaporkan tenggelam di Pangkalan Sultan Abdul Halim, Butterworth pada awal pagi Rabu.
Viral

Lari Daripada Kebiasaan, Hijrah Prihatin Santuni 40,000 Golongan Memerlukan - "Memang Nak Bagi Semua Merasa"

gempak
20/07/2024
18:47 MYT
Sempena meraikan sambutan ulang tahun TV AlHijrah ke-14, sebanyak empat pertubuhan diberikan bakul makanan yang merangkumi makanan keperluan asas bagi menyantuni golongan memerlukan.
Berita

Remaja Rebah Meninggal Dunia Sebelum Tonton Perlawanan Kedah Lawan JDT

gempak
20/07/2024
04:55 MYT
Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Siti Nor Salawati Saad mengesahkan kejadian itu dan mengklasifikasikan kes itu sebagai mati mengejut.