Penyanyi kontroversi Miley Cyrus memberikan sebuah kenyataan yang mengejutkan saat ditemu bual majalah Interview.

Cyrus mengaku dirinya pernah dikejar UFO atau objek tak dikenal di langit. Dia mendakwa kejadian tersebut berlaku sewaktu dirinya sedang memandu di kawasan San Bernardino, California.

"Saya ada sebuah pengalaman. Saya pernah dikejar UFO sewaktu memandu di San Bernardino," kata Cyrus seperti dilaporkan oleh Independent.

Perempuan berusia 27 tahun itu kemudian mendakwa telah melihat satu objek mirip UFO yang terbang di langit selepas membeli ganja daripada seseorang.

"Mungkin saya khayal kerana terpengaruh dengan ganja. Tapi saya cukup yakin dengan apa yang telah dilihat.

"Namun dari apa yang boleh saya katakan, UFO itu kelihatan seperti jentolak salji," katanya lagi.

Untuk mengukuhkan dakwaannya, pelantun lagu Malibu itu mengatakan objek asing tersebut turut dilihat temannya dan beberapa pemandu yang sedang menggunakan lebuhraya tersebut.

"Bukan hanya saya tapi ada pemandu lain yang melihat objek asing tersebut dan mereka juga berhenti di tepi jalan untuk melihatnya.

"Jadi saya yakin apa yang saya lihat itu memang UFO.

Cyrus mengatakan setelah insiden dikejar UFO, dirinya sempat takut untuk melihat langit. Hal itu kerana dia teringat bagaimana dirinya bertatapan dengan makhluk yang duduk di ruang depan UFO tersebut.

"Saya sempat takut selama lima hari dan tak mahu melihat langit. Apa lagi mengingat saya dan makhluk yang duduk di ruang depan UFO itu menatap saya.

"Saya sangat terkejut sebab saya tak pernah melihat makhluk sedemikian rupa selama ini," kata Cyrus lagi.

Kredit Foto: TheIndependent