,
Laman Utama

'US' Bermaksud 'Kita', Bukan Amerika Syarikat! Penjelasan Syarikat Pizza Tempatan Ini Raih Pelbagai Reaksi Wargamaya

Gempak
21/11/2023
06:55 MYT
Restoran US Pizza baru-baru ini mendedahkan bakal menukar nama cawangan mereka susulan gerakan boikot syarikat yang mempunyai kaitan dengan Amerika Syarikat (AS) dan Israel.
Dalam pada itu, pihak US Pizza menerangkan perkataan ‘US’ merujuk kepada ‘kita’ dalam Bahasa Melayu dan bukannya bermaksud Amerika Syarikat.
“Adalah dimaklumkan bahawa US Pizza merujuk kepada perkataan ‘us’ (dalam Bahasa Melayu ‘kita’). Ia benar-benar sebuah syarikat tempatan,” kata Ketua Pegawai Eksekutif Wealth Link Freedom Sdn Bhd, Mohd Sobree Ali.
Perkara itu meraih perhatian netizen yang berpendapat kenyataan US Pizza itu bercanggah dengan tema restoran mereka yang selalu mempamerkan bendera Amerika Syarikat sama ada di pizza mahupun di kaunter.
“Ini satu respon yang kelakar. ‘US’ dalam nama mereka bermaksud ‘kita’ dalam Bahasa Melayu?
“Sekarang terangkan tentang bendera kecil Amerika yang korang cucuk dekat pizza tu? Ada juga outlet yang siap gantung bendera Amerika dekat kaunter order,” kata seorang netizen.
Now explain all the tiny American flags yang korang cucuk kat pizza tu? Ada jugak outlet yang siap gantung bendera Amerika kat kaunter order. Make it make sense lah ? https://t.co/m5s2ruciD1— Jœ  ???? (@iamdrjoe) November 20, 2023
Sebahagian netizen turut memberi pendapat mereka berkaitan isu berkenaan serta menyumbang idea untuk nama baru restoran tersebut.

BERITA TRENDING: Asingkan Buatan Malaysia Ikut Negeri, Netizen Puji Kreativiti Pasar Raya Mydin - “Wow Mydin Level Lain”

“Daripada Kita Pizza, baik diorang tukar jadi MY Pizza gitu,” kata seorang warganet.
“Tukar lah ke Our Pizza ke, sedap sikit dengar,” ujar seorang lagi netizen.
Untuk info, gerakan memboikot produk Amerika Syarikat-Israel telah dijalankan oleh rakyat Malaysia bagi menunjukkan solidariti ke atas Palestin yang dibedil oleh rejim Zionis itu.
Sumber: Platform X
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Sukan

Tumpaskan Lawan Dalam Tempoh 3 Minit, Jojo Ghazali Bawa Pulang Bonus ASD50,000

gempak
07/09/2024
02:05 MYT
Bintang Muay Thai meningkat naik, Johan 'Jojo' Ghazali Zulfikar, menepati ramalan apabila menumbang Josue Cruz di pusingan pertama saingan One FC 168 di Denver, Kanada.
Viral

Nani Roslan Jadi Emosi Baca Komen Ibu Bapa Pertahankan ‘Abang Bas’ - “Berapa Ramai Rakyat Malaysia Yang Mempunyai Nafsu Terhadap…”

gempak
07/09/2024
01:55 MYT
Pempengaruh dan personaliti Nani Roslan meluahkan rasa berang apabila dia membaca komen reaksi segelintir ibu bapa menyokong video konten ‘Abang Bas’ yang tular di TikTok.
Hiburan

Tiada Lagi Sengketa, Sajat Syukur Dah Berbaik Dengan Mustika - “Sekarang Adik Saya Buat..”

gempak
06/09/2024
12:55 MYT
Usahawan kontroversi, Sajat meluahkan rasa syukur apabila dia dan adik, Mustika sudah kembali berbaik.
Viral

Apa Hukum Lelaki Pakai Bearing Pada Kemaluan? Ini Penjelasan Ustaz Azhar Idrus!

gempak
05/09/2024
11:20 MYT
Pendakwah terkenal Ustaz Azhar Idrus tampil menjelaskan mengenai hukum lelaki memasang implan atau ‘bearing’ yang diperbuat daripada besi pada bahagian kemaluan.
Terkini

Hantaran Di IG Astro Malaysia Digodam & Tiba-Tiba Jadi Kabur... Apa Dah Jadi Ni?

gempak
05/09/2024
10:18 MYT
Sempena minggu akhir drama Dari Mata Turun ke Hati, Astro Malaysia telah memuatnaik 9 video memaparkan sedutan drama tersebut di Instagram.