Bekas anggota Spice Girl dan juga pengusaha Victoria Beckham yang terkenal dengan citarasa fesyen tinggi mengatakan sikap wanita moden yang menilai kecantikan sudah berubah.

Victioria yang cukup terkenal dengan penampilan bertubuh kurus sekaligus menjadi idola banyak perempuan di dunia mengatakan bahwa trend tubuh kurus sudah berlalu. Sekarang perempuan lebih suka memiliki tubuh yang berisi.

"Itu sikap kuno, ingin menjadi sangat kurus," kata Victoria yang menjadi wajah sampul Grazia, lapor Hello Magazine.

Isteri David Beckham itu juga menambah wanita zaman moden bukan mahu kurus semata mata, tetapi ingin sihat dan memiliki bentuk tubuh berlekuk.

“Mereka ingin memiliki payudara dan punggung,” dakwanya.

Perempuan 48 tahun itu mengatakan dia menyedari banyak yang telah berubah dalam keinginan wanita moden sepanjang menghabiskan sebagian dari masa pandemik dengan bekerja di Florida Selatan.

Di sana dia belajar dan menyedari keinginan wanita masa kini.

“Di Miami ada banyak wanita yang sangat bangga dengan penampilan tubuh mereka. Mereka tak mahu memiliki bentuk tubuh berlekuk, bukan terlalu kurus. Dan mereka kelihatan hebat,” katanya.

Justeru dia mengaku telah mendedahkan puterinya, Harper Seven, 11, dengan penampilan atau kebebasan memiliki bentuk tubuh yang baik.

Malah dia kini juga merayakan penampilan dan bentuk tubuhnya yang biar kecil dan masih terlihat kurus, namun disifatkan lebih sihat.

“Ini bukan tentang menjadi ukuran tertentu. Ini tentang mengetahui siapa kamu dan bahagia dengan siapa kamu.

“Saya telah menemukan keseimbangan saya sendiri antara ingin bersenang-senang dan disiplin tentang pola makan sihat dan berolahraga,”katanya yang baru melancarkan produk fesyen VB Body.