Hujan lebat yang turun pada tengah malam semalam telah menyebabkan paras air naik sehingga sesetengah kawasan yang rendah dilanda banjir kilat.

Tidak kurang ada kawasan perumahan yang turut mengalami kerosakan akibat hujan lebat dan angin kuat yang membadai.

Hal yang serupa turut dialami oleh pelakon Reen Rahim. Menerusi kemas kini di Instagram, Reen berkongsi keadaan rumah ibu dan bapanya yang rosak akibat hujan lebat.

A post shared by Reen Rahim (@reenrahim)


“Allahuakbar, hancurnya hati. Niat tahun ni memang simpan duit nak renovate rumah umi sebab paling takut jadi macam ni.

“Tapi dah tertulis jadi macam ni… mungkin ini buat aku lagi kerja kuat nak simpan duit untuk buat rumah umi elok-elok, doakan umi abah kuat ok,” tulisnya.

Selain rumah yang bocor, terdapat juga pohon yang tumbang di belakang rumah.

Dalam masa yang sama, Reen berkata, sepatutnya dia membawa ibunya keluar membeli-belah. Namun, niat tersebut terpaksa dibatalkan kerana dia perlu membantu orang tuanya untuk mengemas rumah.

“Patut hari ni Reen bawa dia jalan-jalan shopping, tapi confirmlah balik ni Reen bersilat kemas rumah,” katanya lagi.

Dalam pada itu, ramai dalam kalangan rakan selebriti yang melahirkan rasa simpati terhadap nasib yang dialami oleh ibu Reen Rahim.

“Allah. Semoga dipermudahkan Reen,” respons Ika Nabila.

“Reen, kakak tukar cabinet rumah Klang buat yang aluminium. Supaya kena air tak rosak,” cadang pengacara Fiza Sabjahan pula.

Semalam, hujan lebat dan ribut petir membadai sekitar Lembah Klang sehingga menyebabkan banyak kawasan rendah dinaiki air.

Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini. Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!