Nama pelakon Ameerul Asyraf menjadi sebutan susulan tular video seorang pelakon lelaki ghairah bercium di kelab malam di laman sosial sejak semalam.

Mengakui individu dalam video tersebut adalah dirinya, Ameerul menjelaskan video tersebut merupakan rakaman lama yang dirakam sekitar 2019.

Mengakui Kesilapan Lama

“Itu memang saya, tapi video tu dah lama… semua itu kisah silam saya. Saya pun tak tahu apa tujuan dia mendedahkan video lama kepada wanita yang saya sedang berkawan, iaitu Eyra.

“Saya faham mungkin Eyra upload sebab dia tak tahu nak luah macam mana. Saya ada cuba hubungi dia untuk berbincang perkara ini.

“ Mula-mula saya dapat hubungi, tapi selepas itu dia sekat nombor saya. Kalau boleh saya nak selesaikan dengan cara baik dan tak memanjangkan isu,” katanya kepada Gempak.

Ameerul juga memberitahu dia tidak pernah membuat sebarang perancangan untuk bertunang seperti yang didakwa Eyra namun mengakui sedang berkawan rapat dengan wanita itu.

Tak Pernah Merancang Bertunang

“Saya memang mempunyai hubungan rapat dengan wanita itu… dia selalu teman saya pergi shooting. Tapi saya tak ada menyatakan mengenai bertunang.

“Mungkin ada la percakapan soal itu tapi belum ada perancangan yang betul-betul. Sebab fokus utama saya adalah karier seni,” ujarnya.

Dalam pada itu, Ameerul berkata dia sudah memberi penjelasan kepada ibu bapanya dan berharap isu yang berlaku tidak menganggu punca rezeki utamanya.

Keluarga Sudah Tahu

“Sekarang ini, saya dah tinggalkan semua itu… saya nak lebih fokus menjadi lebih baik dan nak cipta nama dalam industri. Keluarga saya dah tahu perkara ini.

“Saya ada balik ke rumah ibu bapa saya untuk menjelaskan perkara itu. Apa yang saya harapkan, isu ini tidak menghalang karier saya memandangkan ini adalah punca rezeki saya,” katanya lagi.

Terdahulu, Eyra yang mendakwa dia teman wanita Ameerul mendedahkan video tersebut di laman Tiktok miliknya selain meluahkan rasa kecewa aktor berkenaan bersikap curang terhadapnya.

Undi bintang digital dan content kegemaran Top 5 anda di Gempak Most Wanted Awards 2022 di sini.