Medium media sosial bukan sahaja untuk hiburan dan mempromosikan barangan semata-mata, tetapi boleh digunakan sebagai alat untuk menyampaikan ilmu keagamaan.

Itulah yang dilakukan oleh segelintir mereka yang dianggap selebriti kerana mempunyai pengikut yang ramai di media sosial termasuklah PU Amin.

Dalam satu entri di Instagramnya, PU Amin mengingatkan agar tidak terlalu berseronok ketika waktu bencana sebegini.

"Isi masa yang ada dengan zikir, ibadah, selawat dan baca Al-Quran . Jangan isi masa bosan dengan perkara sia-sia.

Isi masa yang ada dengan zikir , ibadah , selawat dan baca Al Quran . Jangan isi masa bosan dengan perkara sia sia . Kalau nak rekod video joget , boleh , tapi hanya dilihat oleh mahram kita . Kita saling berpesan , kerana waktu bencana bukan waktu berseronok , waktu bencana adalah waktu untuk bermuhasabah . Yakinlah , bila kita tinggal perkara sia sia yang biasa kita buat Allah akan berikan kasih sayang nya pada kita . Saya berpesan pada diri saya yang serba jahil ini .

A post shared by PU Amin (@pencetusummah_amin) on


Kalau nak rekod video joget, boleh, tapi hanya dilihat oleh mahram kita. Kita saling berpesan, kerana waktu bencana bukan waktu berseronok. waktu bencana adalah waktu untuk bermuhasabah," tulis PU Amin.

PU Amin juga mahu kita yakin bahawa bila kita meninggalkan perkara yang sia-sia yang biasa kita buat, Allah akan berikan kasih sayang-Nya pada kita.

"Saya berpesan pada diri saya yang serba jahil ini," tambahnya lagi.

Rata-rata pengikutnya di Instagram bersetuju dengan apa yang diperkatakan dan mengucapkan terima kasih kerana saling ingat-mengingati antara satu sama lain.