Pelakon Sophia Albarakbah akui dia kini sedang menjalin hubungan cinta dengan seorang jejaka yang bukan berada dalam bidang yang sama.

Hanya mahu memperkenalkan kekasihnya sebagai seorang doktor, Sophia belum bersedia untuk berkongsi lebih mendalam mengenai hubungan cintanya.

“Ya saya suda ada teman lelaki, dia seorang doktor dan tidak terlibat dalam industri seni.

"Buat masa ini saya sendiri pun tak suka kongsikan terlalu banyak. Lagipun saya seorang yang menjaga privasi.

"Tapi, kalau dah kahwin nanti, saya akan perkenalkan kepada semua..Yang pasti, doakan yang terbaik," katanya ketika ditemui selepas Tonton Anugerah Drama Sangat 2023 (TADS2023) di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya, pada Ahad.

Kata Sophia, dia dan teman lelakinya sudah lama mengenali antara satu sama lain, malah dia antara individu yang memberi sokongan dan semangat ketika dirinya dihimpit dengan isu penyondol dan kontroversi cinta lokasi sebelum ini.

"Sebenarnya kami dah lama kenal dan dia memahami kerjaya saya.

“Malah dia dan keluarga antara individu yang memberi sokongan kuat kepada saya ketika itu.

“Saya tak nafikan dia dan keluarga adalah tulang belakang saya ketika ini,” ujarnya lagi.

Selepas panas dengan isu penyondol, Sophia dilihat kerap berkongsi foto dan momen manis bersama teman lelaki dalam Instagram miliknya.

Pasangan itu dilihat semakin kerap hadir bersama teman lelaki ke acara-acara hiburan.

Terdahulu, Sophia mendapat kecaman ramai selepas didakwa menjadi punca keretakan rumah tangga pelakon Aliff Aziz dan Bella Astilah.

Dia diakatakan menyimpan perasaan terhadap aktor gandingannya dalam drama Ku Akad Kau Dengan Bismillah, Aliff Aziz.

Perkara tersebut mencetuskan kemarahan isteri Aliff iaitu Bella Astillah sehingga mendedahkan tangkap layar perbualan WhatsApp bersama Sophia dalam media sosial.