Pelakon kacak Zoey Rahman menafikan dakwaan segelintir netizen yang mengatakan dia melakukan pembedahan plastik diwajahnya.

Jelas pemilik nama asal Mohd Hairey Azhar Abd Rahman, berkemungkinan disebabkan faktor usia yang semakin meningkat menjadikan wajahnya kelihatan berbeza daripada sebelum ini.

“Sebenarnya dakwaan sebegini saya sudah beberapa kali terima, dahulu saya pernah juga didakwa buat muka.

“Tetapi sebagai seorang artis saya anggap komen netizen sekadar gurauan sahaja di media sosial.

“Mungkin mereka sudah lama tidak lihat saya di kaca TV, mereka masih membayangkan wajah saya ketika saya buat rancangan gerak geri gasing sampai mereka rasa muka saya lain.

“Umur saya waktu itu 20 lebih, sekarang dah 37 tahun, memang akan ada perubahan,” ujar Zoey ketika dihubungi Gempak baru-baru ini.

Tambah anak kelahiran Terengganu itu lagi, sebagai seorang yang bergelar selebriti, penjagaan wajah amat penting dititikberatkan.

Malah bagi Zoey sendiri, dia turut mendapatkan beberapa jenis rawatan penjagaan kulit.

“Kehidupan sebagai selebriti, wajah adalah ‘market’, jadi kami (artis) mestilah menjaga penampilan wajah.

“Sekarang pun banyak klinik berdaftar yang menawarkan rawatan muka, tak semestinya perlu menjalani pembedahan wajah.

“Macam saya sendiri pun melakukan rawatan muka seperti PRP (Platelet Rich Plasma), Laser dan beberapa lain lagi untuk pastikan kulit saya sihat serta bersih,” tambahnya.

Terdahulu, nama Zoey menjadi bualan netizen selepas dia memuat naik satu video tutorial merata rias wajah di TikTok miliknya sehingga mengundang cakap nakal netizen yang mengatakan dia melakukan pembedahan wajah.