Polis Diraja Malaysia (PDRM) menawarkan diskaun kompaun saman trafik sehingga 50 peratus bermula esok hingga 18 Julai ini.

Bagaimanapun, tawaran diskaun itu tidak termasuk bagi kes saman dalam sebutan mahkamah, kesalahan-kesalahan utama dilakukan dalam tahun ini, kesalahan kenderaan berat serta pengubahsuaian ekzos.

Mereka yang mahu membayar saman itu, boleh membuat bayaran saman itu menerusi portal rasmi PDRM dan aplikasi MyBayar Saman.


Aplikasi MyBayar Saman sudah dipertingkatkan bagi membolehkan syarikat dan entiti perniagaan mendaftar sebagai pengguna dan seterusnya membuat pembayaran melalui aplikasi terbabit.

Pengarah Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik Bukit Aman Datuk Azisman Alias berkata tawaran itu sebagai usaha menyokong hasrat kerajaan ke arah memberikan perkhidmatan pembayaran tanpa tunai ketika situasi wabak COVID-19.

“Sepanjang tempoh kempen ini, semua kaunter pembayaran saman di kontinjen dan Ibu Pejabat Polis Daerah akan ditutup bagi mengurangkan penularan jangkitan COVID-19 dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan 3.0,” katanya.