Bahan api berprestasi tinggi, RON 100 pertama dan satu-satunya di Malaysia diuji tahap kekuasaannya, kecekapan enjin dan penggunaan bahan api oleh pemandu di Malaysia dengan menggunakan pelbagai jenis kenderaan.

Maklum balas pelanggan mengatakan ia memberi tindak balas yang pantas, diikuti dengan bahan api yang ekonomi dan memberikan pemanduan yang lancar untuk perjalanan jarak jauh.

Pemilik Nissan GT-R, Daniel Chin Wei Xiong berkata, selepas menggunakan Petron Blaze 100, kenderaannya memberi daya pecutan yang lebih baik, selain enjin lebih responsifdan kebolehan memecut yang lebih pantas.

“Anda boleh merasai perbezaannya apabila melakukan memotong kenderaan lain. Ia juga memberikan saya lebih kilometer berbanding RON97 yang digunakan sebelum ini.

“Saya percaya Petron Blaze 100 akan memberikan nilai penjimatan yang lebih baik untuk jangka masa panjang kerana ia juga memberi perlindungan enjin yang lebih,” katanya.


Bagi Tan Meng Keat pula berkata, Yamaha MT-09 miliknya dengan menggunakan Blaze 100 menawarkan daya pecutan yang bertambah ketika memulas pendikit.

Pemilik Volkswagen Golf, Lim Jae Sam bersetuju bahawa bahan api itu memberikan saya peningkatan kuasa dan daya pecutan yang responsif.

“Penggunaan bahan api saya kini telah berkurangan 15 peratus berbanding bahan api lain.

“Ia adalah lebih baik dengan Petron Blaze 100, saya percaya bahan api ini mampu memberikan perbezaan kepada kos pemanduan saya dalam jangka masa panjang. Ianya sangat berbaloi,” katanya.


Petron Malaysia melancarkan bahan api ini pada tahun 2016. Blaze 100 dilihat sebagai pilihan tepat untuk pengguna yang mahukan bahan api yang mampu memberi pengalaman pemanduan berprestasi tinggi yang menarik, terutama untuk perjalanan jarak jauh.

Petron melabur dalam formulasi premium untuk menambahbaik aspek perlindungan enjin, memberi lebih kilometer dan penjimatan. Dengan formulasi unggul TriAction Advantage, gabungan detergen sintetik penuh, bahan penambah baik pembakaran organik dan bahan pengubahsuai geseran, proses pembakaran bahan api kini bertindak lebih efisyen.

Sementara itu, Ketua Dagangan Runcit dan Perniagaan Komersial Petron Malaysia, Choong Kum Choy berkata, berikutan permintaan yang semakin tinggi untuk Blaze 100, pihaknya memperkenalkan Blaze 100 di lebih 100 stesen pada hari ini.

“Ini adalah untuk memastikan lebih ramai pengguna mendapat peluang untuk menikmati kehebatan bahan api ini,” katanya.