Tempatan

Prototaip BMW 850i Convertible (E31), Dari Projek Dibatalkan Ke Realiti

Erywan
10/06/2021
08:16 MYT
E31 8 Series adalah satu daripada model paling unik pernah dihasilkan oleh BMW menerusi dari segi reka bentuk badan, teknologi termaju dan menggunakan enjin V12.
Bagaimanapun popularitinya seperti 8 Series yang asli, namun BMW tidak pernah menjual versi convertible. Menariknya, perancangan awal pengeluar kenderaan Jerman itu untuk melancarkan 8-Series convertible yang dinamakan sebagai 850i Cabro tidak pernah tercapai.
Sayangnya, walaupun pembangunan penuh sudah siap untuk memasuki barisan pengeluaran, model terbabit terbiar begitu sahaja kerana bimbang tidak dapat pulang modal kos pembangunan. Bagaimanapun versi prototaip GT itu masih boleh ditemukan di Muzium BMW di Munich.
Biarpun BMW tidak melakukannya, ia tidak bermakna orang lain tidak dapat melaksanakannya. Ini yang dilakukan oleh SGS Monte Carlo dengan menghasilkan sebuah 8-Series convertible.
Garaj berkenaan menghasilkan 850i dengan ciri bumbung fabrik automatik, sensor hujan bahkan menyediakan hard top untuk musim sejuk. Jentera itu menggunakan kemasan warna badan hitam ringkas yang turut dilengkapi rim OEM BMW Style 9.
Pada bahagian kabin tersedia kemasan kulit hitam standard dan di konsol tengah menunjukkan kereta berkenaan menggunakan transmisi automatik. Kerusi bahagian belakang pula digantikan dengan para untuk ruangan simpanan tambahan dan lebih fleksibel.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

"Nak Bawa Pergi Kebun" - Haliza Maysuri Terkejut Terima Hadiah Kereta Mewah RM1.6 Juta & Tasbih RM30,000 Pada Hari Jadi

gempak
09/07/2024
06:00 MYT
Jutawan tudung Bawal Exclusive, Haliza Maysuri terkejut dan tidak menyangka menerima hadiah mewah daripada suaminya sempena ulangtahun kelahirannya baru-baru ini.
Berita

Hajat Beli Baju Raya Anak Tak Sampai, Suami Isteri Rentung Dalam Kemalangan

gempak
09/04/2024
00:25 MYT
Hasrat sepasang suami isteri untuk membeli baju raya empat anaknya tidak kesampaian, apabila kereta dinaiki mereka terbabit kemalangan di Jalan Bukit Mantin menghala ke Seremban, pagi tadi. Hasmadi Ahmad, 56, berkata anak perempuannya, Noor Azeana Azreen dan menantunya Abdul Halim Mat Rani, dalam perjalanan dari rumah mereka di Beranang ke rumah k
Laman Utama

Anak Ben Affleck Usia 10 Tahun Bawa Lamborghini Langgar BMW

gempak
28/06/2022
03:50 MYT
Anak lelaki Ben Affleck, Samuel Garner Affleck telah menyebabkan kemalangan kecil terhadap dua buah kereta mewah.
drebar

BMW Group Malaysia Anjur Kempen Istimewa Bagi Model BMW M Terpilih Sempena Hari Malaysia

gempak
15/09/2021
08:08 MYT
Pelanggan dan peminat M dapat menikmati tawaran terbabit sepanjang minggu ini.
drebar

BMW 8 Series Frozen Black Edition, Hitam Itu Menawan!

gempak
28/06/2021
03:12 MYT
Warna yang digunakan adalah warna hitam matte Frozen Black yang diambil dari katalog BMW Individual.