Salah seorang anggota kumpulan wanita paling berpengaruh di dunia, Blackpink, Lisa muncul dalam majalah fesyen Marie Claire edisi Korea untuk keluaran 15 Julai 2022.

Dalam sesi pemotretan yang menyaksikan Lisa menggayakan barangan dari jenama mewah Celine, dia juga berkongsi mengenai masa kecilnya.

Dalam temubual tersebut, Lisa, 25, mengaku sudah mula meminati bidang seni sejak kecil. Dia yang lahir di Thailand malah mengatakan sangat mencintai nyanyian dan tarian.

Lisa kemudian mendedahkan, ibunya adalah individu yang bertanggungjawab mengesan bakatnya.

Jadi dia mengatakan telah dihantar ke kelas tarian sejak usia lima tahun oleh ibunya sebagai usaha dirinya mencapai impian menjadi seorang bintang.

Sementara itu, dalam temubual bersama Rollingstone pada Mei lalu, pemilik nama sebenar Lalisa Manobal ini memberitahu kehidupannya berubah drastik sewaktu dia berusia 14 tahun.

Dia masih ingat telah menghadiri ujibakat untuk YG Entertainment di Thailand pada tahun 2010.

Ujibakat tersebut telah membuatkan dirinya lolos dari empat ribu peserta untuk menyertai syarikat gergasi itu sebelum berpindah ke Korea Selatan seorang diri.

Lisa kemudian digabungkan bersama anggota Blackpink yang lainnya dan mengaku sangat menghargai serta menyayangi kumpulan yang telah membuat dirinya cukup mendunia itu.