Artis Olla Ramlan memutuskan untuk berhijab. Dengan jalan hidup yang baru dijalaninya tersebut, Olla Ramlan turut memberikan busana lamanya kepada keponakan bahkan ada yang turut dijual.

"Aku kasih ponakan (baju lama). Kalau jeans ada yang ketat aku jual-jualin. Tapi kan masih ada anak aku. Anak aku kan perempuan-perempuan," ucap Olla Ramlan di kawasan Tendean, Jakarta Pusat, belum lama ini.

Dengan keputusannya berhijab, Olla Ramlan juga turut memikirkan busana yang ia kenakan dalam setiap acara yang ia hadiri.

"Kita tetap dengan gayanya kita. Ya kalau pengajian kita hijab syar'i. Kalau jalan-jalan ya hijab biasa yang normal-normal aja. Ini juga masih belajar, biasa-biasa aja," ucap wanita kelahiran 39 tahun silam tersebut.

Diakui Olla Ramlan, ia masih dalam tahap belajar merubah hidupnya ke arah yang lebih baik dengan menjalani syariat Islam yakni dengan menutup aurat.

"Masih belajarkan belum biasa. Ya amudah-mudahan, aku rasa Allah tahu apa yang kita inginkan. Kalau omongan netizen itu urusan mereka," tandasnya.

Instagram: @ollaramlanaufar

Oleh: Syba