,
Hiburan

30 Tahun Jadi Anak Seni, Pak Ya Bakal Jadi Mutawif - "Saya Sedar Saya Kurang Bab Agama, Tapi ..."

Ernalisa
15/09/2024
14:25 MYT
Ilya atau lebih mesra disapa Pak Ya berkata, dia sudah lama memasang impian menjadi seorang mutawif namun rezeki itu belum kesempaian susulan jadual kerja seninya yang padat.
"Saya sedar saya kurang bab agama jadi sebabkan itu juga saya memilih satu saluran melakui YEG yang membekalkan ilmu sebagai seorang mutawif.

BERITA BERKAITAN : Yusof Haslam Dedah Syamsul Yusof Rindu Masakan Ibu, Gembira Anak Balik Ke Pangkuan Keluarga - “Alhamdulillah…”

BERITA BERKAITAN : 30 Tahun Dalam Industri Muzik, Nora Ariffin Syukur Impian Adakan Konsert Solo Tercapai - “Hampir Mengalah…”

BERITA BERKAITAN : “Saya Sudah Ada Isteri, Kenapa Nak Layan Orang Ketiga?” - Video Fattah Amin Ulas Tentang ‘Penyondol’ Kembali Tular

BERITA BERKAITAN : Tidur Di Pejabat, Baim Wong & Isteri Sudah Pisah Ranjang?

"Masa sama buat masa sekarang saya sedang buat persediaan jalani kursus selama tiga bulan untuk menjadi Mutawwif yang bertauliah," katanya menerusi sesi podcast Your Career & Education Platform baru-baru ini.

Kata Pak Ya lagi, bidang yang ingin diceburi ini banyak menyedarkannya dan membantu dirinya sendiri supaya lebih dekat dengan Pencipta.

"Apabila kita berkhidmat untuk orang lain dalam melakukan rukun iman ke lima ini dan kita berbuat baik, saya percaya kebaikan itu akan datang kepada kita sendiri," ringkasnya.

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

30 Tahun Jadi Anak Seni, Pak Ya Bakal Jadi Mutawif - "Saya Sedar Saya Kurang Bab Agama, Tapi ..."

gempak
15/09/2024
15:00 MYT
Hampir 30 tahun berada dalam industri hiburan, pelawak Ilya Buang memberitahu dia kini sedang berjinak-jinak mendalami ilmu agama untuk menjadi mutawif tidak lama lagi.
Hiburan

“Terima Kasih Untuk 5 Tahun Ini, Aku Akan Berusaha Kuat Demi Kebahagiaan Anak..” - Cut Intan Nabila Beri Bayangan Perkahwinan Akan Berakhir?

gempak
24/08/2024
01:55 MYT
Kisah pempengaruh Cut Intan Nabila yang didera suami, Armor Toreador masih menjadi bualan hangat pengguna media sosial.
Viral

Gadis Tular Direject Bakal Mentua Didakwa Ada Agenda Tersembunyi? “Sepatutnya Dekat Situ Dia Dah…”

gempak
30/01/2024
00:00 MYT
Sebuah video tular yang memaparkan seorang gadis, Sofia Arifah ‘direject’ oleh ibu kekasihnya meraih perhatian netizen baru-baru ini.
Laman Utama

"Perasaan Pertama Kali Lihat Kaabah... Sebak, Sedih, Seronok Semua Ada" - Baru Umur 21, Aishah & Ean Sudah Bergelar Mutawwif

gempak
04/07/2023
04:50 MYT
Masya-Allah, rezeki ketika usia muda.
Laman Utama

Bakal Pengantin Maut Dipanah Petir Ketika Photoshoot Pre-Wedding

gempak
29/08/2022
23:30 MYT
Jodoh tak kesampaian, belum sempat kahwin dah temui ajal