Laman Utama

Abang Bomba Bantu Tanggalkan Cincin Tersekat Di 'Punai'

Amri Hassan
12/10/2022
22:50 MYT
Bomba membantu menanggalkan cincin pada kemaluan seorang lelaki di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB), di Alor Setar, Kedah pada Selasa.
BACA: Hajat Besarkan Zakar Tak Sampai, Cincin Tersangkut Di Kemaluan Selama 4 Bulan!
Penolong Pengarah Bahagian Operasi Kebombaan dan Penyelamat, Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Kedah, Mohamadul Ehsan Mohd Zain berkata, bilik kawalan Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Alor Setar menerima panggilan kecemasan berhubung kejadian itu pada 12.45 tengah malam.
Beliau berkata, sepasukan anggota dari BBP Alor Setar yang tiba di lokasi membantu pihak hospital untuk memotong cincin pada kemaluan mangsa yang berusia 29 tahun itu.
"Bomba menggunakan alat pemotong khas untuk memotong cincin terbabit yang dilakukan berhati-hati untuk mengelak kecederaan.
"Operasi itu mengambil masa kira-kira 15 minit dan tamat pada 1.45 pagi," katanya.
Sumber: Harian Metro
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Lelaki Tunjuk Kemaluan Dalam Pejabat Dicekup

gempak
24/07/2024
14:30 MYT
Tindakan seorang lelaki berkelakuan tidak senonoh dengan menunjukkan kemaluannya ke arah rakan sekerjanya dalam kejadian dekat Putra Plaza, 12 Julai lalu mengundang padah apabila diberkas pada Isnin.
Berita

Remaja Rebah Meninggal Dunia Sebelum Tonton Perlawanan Kedah Lawan JDT

gempak
20/07/2024
04:55 MYT
Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Siti Nor Salawati Saad mengesahkan kejadian itu dan mengklasifikasikan kes itu sebagai mati mengejut.
Viral

Budak Perempuan Cedera Tangan Tersepit Eskalator

gempak
06/07/2024
04:57 MYT
Seorang kanak-kanak cedera tangan kanan selepas tersepit pada tangga eskalator yang bergerak dalam kejadian di sebuah pasar raya di Likas, di sini pada Jumaat.
Berita

Kebocoran Gas Di Kargo KLIA: Bomba Giat Kenal Pasti Punca

gempak
04/07/2024
12:35 MYT
Pasukan bomba sedang giat mengenal pasti bahan kimia yang bocor di Southern Support Zone Sepang Aircraft Engineering, Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada Khamis.
Berita

Arca Buddha Yang Dijumpai Penyelidik USM Di Kedah Lebih Tua Daripada Angkor Wat

gempak
30/06/2024
00:28 MYT
Penemuan arca Buddha berbentuk manusia dari abad kelapan hingga kesembilan di kawasan Tapak Warisan Arkeologi Bukit Choras, Yan, Kedah menunjukkan kawasan itu sebagai tapak keagamaan yang penting pada ketika itu dan lebih tua berbanding Angkor Wat di Kemboja dan Borobudur di Indonesia.