,
Hiburan

Adidas Mohon Maaf Pada Bella Hadid - "Kami Melakukan Kesilapan Yang Tidak Disengajakan"

Gempak
25/07/2024
02:30 MYT
Syarikat pakaian sukan berpangkalan di Jerman, Adidas memohom maaf kepada supermodel terkenal berdarah campuran Palestin, Bella Hadid.
Permohonan maaf itu disampaikan di tengah-tengah laporan bahawa Hadid sedang mempertimbangkan untuk menyaman Adidas kerana mengaitkannya dengan pembunuhan 11 atlet Israel di Munich pada Olimpik 1972.
“Kaitan terus dibuat kepada tragedi dahsyat yang berlaku di Sukan Olimpik Munich berikutan kempen SL72 kami baru-baru ini.
“Kaitan ini tidak dimaksudkan dan kami memohon maaf atas sebarang kekecewaan atau kesusahan yang disebabkan oleh komuniti di seluruh dunia. Kami melakukan kesilapan yang tidak disengajakan.
“Kami juga memohon maaf kepada rakan kongsi kami, Bella Hadid, ASAP Nast, Jules Koundé, dan lain-lain, atas sebarang kesan negatif terhadap mereka dan kami sedang menyemak semula kempen itu.”.

BERITA TRENDING: Digugurkan Dari Kempen Kasut Retro, Bella Hadid Upah Peguam Saman Adidas

BERITA TRENDING: Adidas Gugurkan Bella Hadid Daripada Kempen Kasut Retro Munich 1972

BERITA TRENDING: Bella Hadid Akhirnya Bersuara, Tak Akan Berganjak Sokong Palestin - "Saya Menerima Ratusan Ugutan Bunuh"

BERITA TRENDING: Ini Jumlah Derma Yang Disumbangkan Gigi & Bella Hadid Untuk Palestin

Hadid dilaporkan mengupah sepasukan peguam untuk menyaman syarikat pakaian sukan berpangkalan di Jerman, Adidas.
Tindakan itu diambil selepas Adidas menggugurkan Bella daripada kempen keluaran terbaharu kasut retro berinspirasi Sukan Olimpik Munich 1972 selepas ia mendapat kritikan daripada kumpulan pro-Israel
Sumber memberitahu US WEEKLY bahawa Hadid akan mengambil tindakan undang-undang terhadap Adidas atas kekurangan akauntabiliti awam dalam menerbitkan kempen yang akan mengaitkan sesiapa dengan kematian dan keganasan yang berlaku semasa Sukan Olimpik Munich 1972.
Sumber itu menyatakan, “Bella Hadid amat menentang keganasan.”
Pelbagai kumpulan dan institusi Yahudi dan pro-Israel telah mengkritik pemilihan Hadid sebagai model terhadap kempen promosi kasut SL72 yang dikeluarkan Adidas pada tahun 1972 ketika Olimpik Munich berlangsung.
Hadid, yang dilahirkan di Amerika Syarikat dan bapanya berketurunan Palestin, yang mana keluarganya terpaksa melarikan diri ketika awal penjajahan Israel terhadap negara tersebut.
Keluarga tersebut telah mengkritik keras Israel yang telah membunuh lebih 40,000 penduduk Gaza sejak 9 bulan lalu.
Mereka telah menuduh Israel melakukan pembunuhan beramai-ramai di Gaza – dakwaan yang ditolak sebagai tidak berasas oleh Israel – dan telah dituduh oleh Israel dan kumpulan Yahudi Amerika Syarikat antisemitisme.- Agensi
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Tiada Lagi Sengketa, Sajat Syukur Dah Berbaik Dengan Mustika - “Sekarang Adik Saya Buat..”

gempak
06/09/2024
12:55 MYT
Usahawan kontroversi, Sajat meluahkan rasa syukur apabila dia dan adik, Mustika sudah kembali berbaik.
Viral

Apa Hukum Lelaki Pakai Bearing Pada Kemaluan? Ini Penjelasan Ustaz Azhar Idrus!

gempak
05/09/2024
11:20 MYT
Pendakwah terkenal Ustaz Azhar Idrus tampil menjelaskan mengenai hukum lelaki memasang implan atau ‘bearing’ yang diperbuat daripada besi pada bahagian kemaluan.
Hiburan

Kongsi Video Kereta Baru Sempena Hari Jadi, Ada Pula Netizen Tuduh As'ad Motawh Menunjuk - "Perlu Ke Photoshoot"

gempak
05/09/2024
09:55 MYT
Penyanyi dan pempengaruh media sosial, As’ad Motawh sekali lagi menarik perhatian ramai susulan perkongsiannya di Instagram sempena ulang tahun kelahirannya, baru-baru ini.
Berita

“Terima Kasih Malaysia Atas Bantuan, Sokongan Diberikan” - Warga Palestin

gempak
05/09/2024
05:25 MYT
"Terima kasih kepada rakyat Malaysia atas bantuan dan sokongan yang diberikan kepada rakyat Palestin", kata Banan Salmi Ahmad Abu Ratimah, 28, ketika ditemui di Hospital Angkatan Tentera (HAT) Tuanku Mizan, Kuala Lumpur.
Viral

Konten Lumba Olymput Dikatakan Tiada Faedah, Abang Siput Tak Sentap - “Kita Buat Pun Santai-Santai Sahaja…”

gempak
04/09/2024
21:55 MYT
Lelaki tular yang kini bergelar pempengaruh,  Muhammad Aswat Azdha Idris atau lebih dikenali sebagai abang siput tidak berkecil hati apabila ada yang melabelkan konten perlumbaan siput sedutnya itu tidak berfaedah.