Laman Utama

Adira Failkan Cerai Kali Kedua, Hakim Tegur Datuk Red Sengaja Lengahkan Kes!

Gempak
04/12/2023
06:02 MYT
Beberapa jam selepas meraih gelaran naib juara Famili Duo musim tiga (FD3), penyanyi Adira mengejutkan ramai apabila muncul di Mahkamah Syariah Gombak Barat, Rawang, pagi Isnin.

BERITA TRENDING: 8 Tahun Bermadu, Adira Suhaimi Mahu Jalani Kehidupan Berpoligami Dengan Tenang - “Bahagian...

Kehadiran ibu kepada empat cahaya mata itu ditemani kakaknya Emma, selaku wakil bagi sesi Jawatankuasa Pendamai (JKP) susulan permohonan perceraian terhadap suaminya, Datuk Seri Adnan Abu pada 25 Oktober lalu.
Permohonan itu diajukan di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Barat Rawang, Selangor bersandarkan Seksyen 47 Enakmen Undang-undang Keluarga Islam Negeri Selangor 2003.
Sekali gus, ini adalah permohonan kedua pemilik nama sebenar Siti Adira Suhaimi, 32, selepas menfailkan tuntutan sama pada 1 April 2019 iaitu ketika hamil anak ketiga mereka.

PILIHAN PEMBACA: Masih Bahagia Tapi Ada Sebab Adira Suhaimi Enggan Kongsi Mengenai Suami Di Laman Sosial - “Saya Tahu...

Kehadiran Adira yang bergelar isteri kedua Adnan atau dikenali sebagai Datuk Red itu juga mengesahkan spekulasi rumahtangga mereka apabila didakwa goyah semula sejak akhir tahun lalu.
Bagi sebutan kedua kes yang berlangsung pagi tadi, Adnan, 43, hanya datang bersendirian tanpa membawa bersama wakil seperti ditetapkan mahkamah.
Berikutan tindakan tersebut, Hakim Syarie Abdul Hadi Omar menegur ahli perniagaan terbabit yang dikatakan melambat-lambatkan proses JKP.
Susulan itu, Abdul Hadi menangguhkan sesi bersama JKP kepada 18 Disember depan Adnan membawa bersama wakil yang dilantik mewakilinya.

BERITA TRENDING: Ada Yang Dakwa Adira Dah Bercerai Dengan Datuk Red? Ini Jawapan Tuan Empunya Badan…

Biarpun enggan memberikan sebarang komen, bibit hubungan dingin pasangan yang bernikah di Songkhla, Thailand pada 3 Disember 2015 itu dapat dihidu peminat berikutan tiada lagi gambar bersama-sama.
Namun Adira pantas menangkis spekulasi sebaliknya hanya memaklumkan lebih menjaga hati isteri pertama, Datin Seri Sharifah Norshafila Hassim.
Apatah lagi Adnan juga hadir memberikan sokongan sebanyak dua kali di Studio Ntv7 Glenmarie sepanjang lapan minggu Adira bersaing dalam program realiti kelolaan TV3 itu.
Begitupun, ketika kedatangan kali pertama pada konsert minggu ketiga, penyanyi itu enggan mengambil gambar berdua dengan alasan menjaga hati madunya.
Sumber: Kosmo Online!
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Dayang Areeda Cuak Lakonkan Babak Nasi Kangkang Untuk Jerat Aliff Aziz - "Saya Risau Pandangan Masyarakat"

gempak
26/07/2024
13:55 MYT
Sepotong video yang memaparkan babak pelakon Dayang Areeda cuba menjerat Aliff Aziz dengan menggunakan ilmu sihir nasi kangkang mencuri perhatian ramai di media sosial.
Hiburan

Ini Sebab Kenapa Mawar Rashid Hampir Hilangkan Diri Selepas Cerai

gempak
26/07/2024
08:55 MYT
Pelakon Mawar Rashid pernah hampir terfikir untuk menghilangkan diri daripada industri seni tanah air ketika melalui fasa sukar dalam hidupnya sebelum ini.
Terkini

Netizen Terharu Lihat Pelajar Universiti Ini Beri Sepotong Kek Kepada Pekerja Restoran Mamak

gempak
26/07/2024
06:55 MYT
Beberapa pelajar dari sebuah universiti meraih perhatian netizen apabila rakaman yang memperlihatkan mereka memberi sepotong kek kepada seorang pekerja kedai makan yang sering mereka kunjungi viral di media sosial.
Hiburan

Sering Dipanggil ‘Aunty’, Sarah Suhairi Sedia Bergelar Ibu

gempak
26/07/2024
04:55 MYT
Menurut Sarah, dia sedia maklum status Aswad sebagai duda anak tiga namun itu tidak menjadi halangan untuk mereka berkenalan dan mendirikan rumah tangga.
Viral

Ibu Arwah Zulfarhan Akui Pernah Tak Restu Anak Masuk UPNM

gempak
26/07/2024
03:55 MYT
“Dia selalu dekat dengan kami sekeluarga,” begitulah keluhan ibu kepada arwah Zulfarhan, yang menyatakan dirinya pernah tidak merestui anak lelakinya itu untuk melanjutkan pelajaran di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM).