Pelakon dan pelawak Syanie bersyukur apabila dikurniakan seorang suami yang memahami biarpun dia tidak mampu memberikan zuriat.

Menurut Syanie atau nama penuhnya Syaniza Hisham, 47, seperti semua sedia maklum dia telah menjalani pembedahan membuang rahim dan ovari pada tahun lalu.

“Jadi sebelum buat keputusan berkahwin, saya tanya pada suami sama ada dia boleh terima kekurangan saya atau tidak.

“Sebab saya sudah tentu saya tidak mampu lagi memberikannya zuriat, sebab pembedahan tahun lalu kan.

“Alhamdulillah Allah SWT dah mengatur segala-galanya dan suami sedia menerima diri ini untuk dijadikan isteri,” katanya.

Jelas Syanie, suaminya, Zahril Hafiz Mohammed Nor juga tidak mempunyai anak menerusi perkahwinan terdahulu.

“Kata suami, dia reda jika tidak dikurniakan rezeki zuriat kerana yakin bahawa Allah SWT mempertemukan jodoh antara kami bersebab.

“Supaya kami sama-sama saling menyayangi antara satu sama lain hingga ke akhir hayat.

“Alhamdulillah saya sekarang berasa sangat gembira selepas berkahwin bersama suami,” katanya.

Syanie berkata demikian ketika ditemui di lokasi penggambaran filem Jaga-Jaga Senariounion. di Jannah Wedding Place, Beranang, kelmarin.

Filem Jaga-Jaga Senariounion terbitan Botak Production Management Sdn Bhd dijangka menemui penonton tidak lama lagi menerusi Astro First.

Filem terbaru menampilkan kesemua ahli Senariounion (kecuali Lan) turut Syanie, Bobby Kiran, Prono, Amm Raja Lawak, Farisha dan Badrul Shah.

Terdahulu, Syanie pernah mendirikan rumah tangga bersama Mohd Attirmidi Abdul pada tahun 1996 sebelum berpisah pada tahun 2002.

Selepas itu, Syanie mendirikan rumah tangga buat kali kedua dengan seorang lelaki bernama Nadi Putera Mohammad Zainol pada tahun 2014 dan bercerai pada 2016.

Syanie kemudian berkahwin lagi untuk kali ketiga dengan suami tersayangnya, Zahril Hafiz Mohammed Nor pada 19 Februari lalu.