,
Laman Utama

Arnold Schwarzenegger Kemalangan, Kenderaannya Berguling Atas Prius Sebelum Menghentam Porsche Cayenne

Izwan Isa
22/01/2022
03:50 MYT

Pelakon popular, Arnold Schwarzenegger, 74, mengalami kemalangan jalan raya yang melibatkan beberapa buah kereta di Brentwood, Los Angeles, Amerika Syarikat sebentar tadi.

Menerusi laporan TMZ, Arnold yang memandu kenderaan jenis GMC Yukon ketika kejadian telah bertembung dengan sebuah Prius merah, sebelum keretanya berguling ke atas kenderaan tersebut dan terus berputar lalu melanggar sebuah kereta jenis Porsche Cayenne.
BACA: "Saya Rasa Hebat" - Arnold Schwarzenegger Selamat Jalani Pembedahan Jantung
Kemalangan berkenaan berlaku di persimpangan Sunset Boulevard dan Allenford Avenue, sekitar 1.6 kilometer dari rumah Arnold.
Pemandu Prius mengalami kecederaan di kepala dan telah dibawa ke hospital manakala Schwarzenegger, berdasarkan gambar, cedera ringan sehingga dia dapat berbincang dengan polis di tempat kejadian.
TMZ juga menyatakan bahawa rakan rapat bintang filem Terminator itu dan personaliti kecergasan Jake "Body by Jake" Steinfeld turut berada di tempat kejadian.
Bagaimanapun, tiada laporan media yang menyebut sama ada Arnold memandu kenderaannya atau tidak.
BACA: Arnold Schwarzenegger Bercerai Selepas 25 Tahun Kahwin
Sumber terdekat Arnold menjelaskan bahawa Arnold sangat mengambil berat terhadap pemandu wanita yang tercedera dan berhasrat untuk melawatnya secara peribadi.
Sementara itu, pihak berkuasa memberitahu ABC7 bahawa tiada tangkapan telah dibuat dan mereka tidak percaya kejadian itu melibatkan pengaruh alkohol.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Yayan Ruhian Tak Kejar Bayaran Tinggi, Akui Selesa Bekerja Di Malaysia Sebab Beto Kusyairy - "Persahabatan Lebih Besar Daripada Nilai Wang"

gempak
18/09/2024
09:55 MYT
Pelakon dan jaguh persilatan kelahiran Indonesia, Yayan Ruhian menjelaskan bahawa dirinya sanggup bekerja di Malaysia sekiranya disuruh bergandingan bersama Beto Kusyairy.
Hollywood

Shakira Hentikan Persembahan Lepas Peminat Rakam Video Dari Bawah Dress

gempak
17/09/2024
15:55 MYT
Penyanyi Shakira menghentikan persembahan selepas berang dengan tindakan penonton yang merakam dirinya daripada bahagian bawah dress pendek berwarna coklat yang dipakainya.
Hollywood

Abang Mendiang Michael Jackson, Tito Meninggal Dunia Di Usia 70 Tahun

gempak
16/09/2024
21:00 MYT
Tito Jackson yang terkenal sebagai anggota Jackson 5 dilaporkan meninggal dunia pada usia 70 tahun.
Berita

Tiga Maut, Enam Peserta Himpunan RXZ Cedera Kemalangan

gempak
16/09/2024
13:55 MYT
Ketua Polis Terengganu, Datuk Mohd. Khairi Khairuddin berkata, kemalangan melibatkan peserta Himpunan RXZ Members 6.0 itu dilaporkan berlaku di Marang, Kemaman dan Hulu Terengganu.
Berita

Terseret Bawah Treler, Peserta Himpunan RXZ Maut Elak Patung Penyu Di LPT2

gempak
15/09/2024
14:28 MYT
Gara-gara mengelak patung replika penyu yang terjatuh di atas lebuh raya, seorang peserta RXZ Members 6.0 maut dalam kemalangan di Kilometer 379.5 Lebuhraya Pantai Timur 2 (LPT2) dekat Ajil menghala ke Bukit Besi, Terengganu pada Ahad.