15 tahun menjalinkan hubungan cinta, penyanyi Shiha Zikir dan kekasihnya, Arul Arifin Baharun akui sudah bersedia untuk berumah tangga.

Enggan memberikan janji manis kepada peminat, jelas Shiha, 37, dia dan pasangan masih menunggu waktu sesuai untuk melangkah ke fasa berikutnya.

"Saya okay sahaja kalau jodoh tu sampai cepat tapi ada sahaja perkara lain yang saya perlu fokus dulu.

"Baju kahwin kami dah siap tiga tahun lepas dah sebenarnya, tapi sebab dah lama sangat nanti kahwin buat yang baharu sajalah.

"Tapi bila tanya fasal kahwin saya risau nak jawab sebab takut orang akan jemu dengan jawapan saya, tapi memang tiada jawapan lain melainkan kami sedang tunggu waktu yang tepat," katanya kepada Gempak.

Shiha berkata demikian ketika ditemui semasa pelancaran kedai makan Shiha Zikir Nasi Ayam bertempat di Shah Alam, Selangor pada Rabu.

BERITA TRENDING: Shiha Kerap Mimpi Ngeri Dibelit Ular Hitam, Minta Doa Ustaz Elak Kena Sihir - "Banyak Kali Orang Datang Kedai, Nampak Tutup Je"

BERITA TRENDING: Shiha Zikir Mohon Jangan Sibuk Tanya Soal Jodoh - "Kadang Kita Tak Tahu Apa Yang Seseorang Tu Tengah Hadap”

BERITA TRENDING: Bukan Propa! Rupanya Shiha Zikir Memang Menyanyi Sambil Terapung, Siap Hire Magician - “Pening Kepala Dan Tahan Muntah…”

Sementara itu, Kamarul atau mesra disapa Arul memberitahu dia berjanji pada Shiha untuk berusaha mengahwini penyanyi itu pada tahun ini.

“Shiha memang cakap kat saya nak kahwin, tapi kami berdua dah bincang nak fokus pada kerjaya dulu.

“Tapi saya cakap pada Shiha tahun ni kita cuba selesaikan insya-Allah. Kami janji bila dah ada tarikh kahwin, kami akan terus beritahu,” jelasnya.

Ditanya mengenai penerimaan keluarga, Shiha berkata keluarga mereka tidak memberikan apa-apa tekanan dan faham situasi yang dia dan Arul sedang lalui.

“Keluarga okay sahaja tiada apa-apa tekanan sebab mereka sangat memahami,” ujarnya.

BERITA TRENDING: “Yang Suka, Suka, Tak Suka Tak Apa” - Pernah Dihina Rakan Selebriti, Shiha Zikir Dah Maafkan

BERITA TRENDING: “Ya Allah Cantiknya, Macam Bidadari” - Netizen Terpaku Bila Shiha Zikir Bertudung! Lain Macam Ayu Katanya!

BERITA TRENDING: "Kau Balik Rumah Cermin Muka!" - Tergamak Rakan Artis Call Semata-Mata Nak Hina Shiha Zikir