Penyanyi Haqiem Rusli, 23, mendedahkan dia kini mengamalkan diet dengan mengambil pemakanan sihat selama 30 hari.

Menurut Haqiem atau nama sebenarnya Ridzuan Haqiem Rusli, dia tidak akan makan makanan segera dalam tempoh tersebut.

"Bermula lah esok diet selama 30 hari dengan pemakanan yang sihat. No more cookies, coklat dan makanan-makanan fast food, sebab saya amek pek sebulan makanan sihat," tulisnya di laman Twitter.

Tambah pelantun lagu Adlina Marie, dia hanya ingin mengurangkan pengambilan gula, karbohidrat dan minyak dalam pemakanan.

Malah, dalam masa sama dia ingin melatih diri untuk mengamalkan cara hidup yang sihat demi kesihatan dirinya.

"Saya sebenarnya bukan diet sangat, saya cuma cut sugar, karbohidrat, minyak dan nak gain muscle. Jadi nanti bila buat badan senang nak fit sebab lemak-lemak dah takda.

"Dan lagi satu sebenarnya saya latih diri saya untuk bersenam dan makan pemakanan yang sihat untuk kebaikan kesihatan badan saya juga," tulisnya lagi.

Tindakan Haqiem untuk mengubah corak pemakanan telah mendapat sambutan positif dalam kalangan peminatnya.

Ada segelintirnya yang mencadangkan agar Haqiem berkongsi menu hariannya.

"@muslizarina_96: Good luck.. Bagus tu cut sugar masa muda-muda ni. Mula dari sekarang, tua nanti insya-Allah sihat selalu.

"@yanazsaid98: Masa umur macam ni la kena jaga permakanan. Nanti kalau tak jaga susah juga nanti zaman sekarang ni bahaya jadi kena la berjaga jaga dari permakanan.

"@amani_darleen: Hari hari berikut nanti kongsi la resepi dan makanan sihat apa yang Haqiem buat... Suka tengok Haqiem masak

"@sitinajihah20: Termasuk minuman yang sihat. Boleh cuba minum air lemon tanpa gula, teh hijau untuk buangkan toksin dalam badan, badan jadi ringan dan cergas. Cuba la. Sangat bagus untuk kesihatan kita," antara tweet balas yang ditinggalkan.