Seorang lelaki tidak sempat pulang ke kampung halamannya di Kampung Bertam, Gua Musang untuk menyambut Hari Raya Aidiladha apabila maut dalam satu kemalangan membabitkan sebuah lori dengan motosikal di Kilometer (km) 25, Jalan Lipis- Benta pada Ahad.

Dalam kejadian kira-kira jam 5.30 pagi, mangsa, Mohamad Suhamel Ismail, 24, merupakan penunggang motosikal, maut di lokasi kejadian.

BERITA TRENDING: Bas Ekspres Rempuh Belakang Treler, Lima Cedera

BERITA TRENDING: Kereta Dipandu Kanak-Kanak Rempuh Gerai, Peniaga Bazar Ramadan Cedera Kena Minyak Panas

Ketua Polis Daerah Lipis, Superintenden Ismail Man berkata, hasil siasatan mendapati pemandu lori berusia 29 tahun dari Klang, Selangor menuju ke Tanah Merah, Kelantan untuk menghantar muatan tilam.

Menurutnya, mangsa pula dalam perjalanan dari rumahnya di Kepong, Kuala Lumpur menuju ke kampungnya di Kampung Bertam, Gua Musang, untuk menyambut Hari Raya Aidiladha.

"Apabila tiba di tempat kejadian iaitu bulatan Benta, lori terbabit (dikatakan) telah mengelak sebuah kereta yang rosak di tengah bulatan sehingga menyebabkan kenderaan itu terbabas ke bahu jalan sebelah kiri.

"Lori tersebut kemudian merempuh penunggang motosikal yang dipercayai sedang berehat. Akibat kemalangan itu mangsa disahkan meninggal dunia," katanya dalam satu kenyataan pada Ahad.

BERITA TRENDING: Isteri Dirempuh Kereta Ketika Sarapan Di Kopitiam, Warga Emas Enggan Berganjak Dari Lokasi Kejadian

BERITA TRENDING: Motosikal Rempuh Tembok Masjid, Budak 8 Tahun Maut Ketika Berwuduk

Beliau memaklumkan siasatan masih dijalankan di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.

Selain itu, Ismail memohon kerjasama daripada mana-mana pihak yang melihat kejadian terbabit tampil membantu siasatan.

Sumber: Sinar Harian