Pelakon Raja Afiq meluahkan rasa berang apabila terdapat netizen yang didakwa cuba mempersendakan panggilan nama dirinya yang membahasakan 'Aben' kepada isteri.

Menurut Afiq atau nama sebenarnya, Raja Muhammad Afiq Raja Razali, 26, individu tersebut bertindak keterlaluan apabila cuba mempersoalkan panggilan manjanya itu dengan seekor babun.

"Mulut memang tak ada insuran, tapi janganlah cakap pakai sedap mulut sahaja. Jangan ingat kita tak ada undang-undang.

"Sudah pasti saya akan buat laporan sebab kali ini memang dah hilang sabar. Jom buat laporan @soffwany_yusoff," katanya menerusi satu entri di Instagram Story.

Terdahulu, terdapat netizen yang meninggalkan komen yang seolah-olah mengejek panggilan manjanya kepada isterinya, penyanyi Soffwany.

"Teraben-aben si taun kau dek.

"Aben ke babun?" komen individu berkenaan.

Komen ejekan berkenaan ditinggalkan pada satu hantaran sempena ulang tahun perkahwinan mereka yang sudah masuk bulan ketiga.

"Pejam celik dah tiga bulan kita kahwin. Love you so much isteri. Terima kasih sebab masih lagi terima kekurangan Aben ni.

"Sayang isteri Aben sangat. Semoga tahun depan kita mendapat banyak rezeki amin," coret Afiq.

Perkongsian Afiq itu kemudian menerima pelbagai respons dalam kalangan pengikutnya.

Rata-rata memintanya untuk menyerahkan hal tersebut kepada pihak berkuasa.

"Boleh buat saman malu kalau macam ni bang. Orang punya gelaran sebagai suami dan isteri dia buat main macam tu," komen salah seorang peminatnya.



Afiq dan Soffwany mendirikan rumah tangga pada 19 September lalu.