Sejak semalam, nama Jocelyn Chia hangat diperkatakan apabila pelawak dari Singapura itu menjadikan tragedi kehilangan pesawat MH370 sebagai bahan jenaka.

Ramai dalam kalangan netizen, termasuk barisan selebriti Malaysia memberikan pandangan masing-masing terhadap insiden berkenaan.

BACA: Isu Pelawak Singapura Jadikan Tragedi MH370 Sebagai Bahan Gelak, Farhan Shah Minta Maaf - "Dia Telah Melampaui Batas..."

Pelakon, pengacara dan pelawak, Didie Alias memberikan peringatan kepada umum untuk tidak lagi menjadikan hal-hal sensitif sebagai bahan untuk lawak jenaka.

“Kami maafkan. Lepas ni kalau nak buat lawak, janganlah melibatkan negara ke ape? It's not funny at all. Kau buatlah lawak pasal keluarga kau ke? Binatang ke? Pokok-pokok ke? Diri sendiri ke?

A post shared by Didie Alias (@ladydidiemsia)


“Kena jaga sensitiviti sekeliling. Aku pelawak wanita kat Malaysia pun tak pernah nak sentuh negara jiran pun langsung.

“Pengajaran buat diri sendiri dan juga semua pelawak-pelawak di Malaysia,” katanya di Instagram.

Terdahulu, kerajaan Singapura memohon maaf kepada seluruh rakyat Malaysia berikutan tindakan melampau pelawak yang berasal dari negara itu, Jocelyn Chia.

BACA: Buat Lawak Tentang Tragedi MH370, Pelawak Singapura Dikritik Netizen Malaysia - “Stand Up Comedians Yang Bagus Tidak…”

Menurut Pesuruhjaya Tinggi Singapura ke Malaysia, Vanu Gopala Menon, beliau sangat terkejut dengan komen-komen menyinggung yang dibuat oleh Jocelyn dalam sebuah pementasan komedi berdiri baru-baru ini.