Hanya setelah sehari mengeluarkan single terkininya, mantan anggota B.A.P, Himchan memberi khabar buruk buat peminatnya.

Penyanyi itu dilaporkan telah mengalami kemalangan jalan raya pada Isnin (26/10/2020).

Apa yang menambahkan masalah terhadap insiden itu adalah Himchan didapati kemalangan kerana memandu dalam keadaan mabuk.

Malah bacaan kandungan alkohol di dalam badannya juga tinggi sehingga lesen memandunya boleh dimansuhkan oleh pihak berwajib.

Sehari setelah kemalangan, Himchan menuliskan sepucuk surat permohonan maaf terhadap insiden yang terjadi.

Dia mengaku telah memandu dalam keadaan mabuk sehingga menyebabkan kemalangan.

"Hi, ini Himchan. Pertama sekali saya ingin meminta maaf kepada semua peminat yang menerima berita buruk ini.

"Saya sekali lagi meminta maaf kerana telah menimbulkan kontroversi dengan insiden memandu secara mabuk sehingga menyebabkan kemalangan, semalam.

"Saya tahu telah membuat banyak orang yang terluka dengan sikap memalukan saya itu," katanya dalam kenyataan tersebut seperti dilaporkan Soompi.

Himchan malah berjanji akan memberi kerjasama penuh kepada pihak polis. Dia juga mengaku bahawa perlakuannya memandu semasa mabuk adalah tidak elok.

"Saya minta maaf sekali lagi. Memandu semasa mabuk adalah perbuatan yang tidak patut dilakukan. Saya mengambil sepenuhnya tanggungjawab terhadap apa yang telah terjadi," katanya lagi.

Menurut laporan media Korea Selatan, Himchan telah mengalami kemalangan di kawasan jalan Gangnam. Dia yang dikatakan mabuk teruk telah melanggar penghadang jalan. Bagaimanapun tiada sesiapa yang tercedera dalam kemalangan itu.

Terdahulu, pada tahun 2018, Himchan berhadapan dengan kontroversi melakukan gangguan seksual terhadap seorang wanita. Dia bagaimanapun menafikan dakwaan tersebut. Kesnya kini masih berjalan di mahkamah dan Himchan dilaporkan akan memberi keterangan pada 18 November mendatang.

Kredit Foto: Soompi