Perkongsian sebuah video yang memaparkan momen bersalaman Yang di-Pertuan Agong (YDPA), Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah dan Raja Permaisuri Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah bersama kakitangan istana di sekitar Majlis Bersalaman mengundang rasa sebak netizen.

Lebih memilukan apabila dapat dilihat YDPA dan Raja Permaisuri turut tidak dapat menahan sebak sehingga menitiskan airmata ketika majlis tersebut.

A post shared by Astro Gempak (@astrogempak)

Dalam pada itu, menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen turut meluahkan rasa sedih setelah melihat video yang menyentuh perasaan tersebut.

“28 tahun hidup, first time nangis sebab Agong dah nak balik ke negeri asal. Tak pernah aku kisah seblum ni. Tapi yang ini terasa betul jiwa rakyat dia.

“Beratnya hati kakitangan istana negara berpisah dengan YDPA yang dikasihi rakyat.

“Entah bila lagi rakyat akan dapat Agong dan Permaisuri yang sangat humble begini ye? Sedih lah,” tulis beberapa netizen sebak.

Sekadar info, Al-Sultan Abdullah telah memegang tampuk kepimpinan negara selama lima tahun sejak 2019 dan bakal menamatkan pemerintahannya berkuat kuasa 30 Januari 2024.