Penyanyi, Naim Daniel menafikan dakwaan mempertahankan rakan selebriti seperti yang didakwa oleh segelintir pihak susulan kecoh isu Gerakan Blockout 2024 sebelum ini.

Hanya ingin sampaikan nasihat

Jelas Naim, tujuan sebenar hantaran yang dibuat di Platform X itu, hanya sekadar ingin menyampaikan nasihat untuk dirinya dan orang ramai supaya menjaga kata-kata di media sosial.

"Kenyataan tersebut kalau dibaca balik sekalipun, tiada sebarang unsur yang mengatakan saya backup sesiapa pun.

"Dekat statement itu saya cakap, kalau kita nak buat isu Blockout ini kenapa perlu sampai menghina, mencaci maki untuk jalankan sesuatu benda yang baik. Kenapa kita nak cemarkan tujuan yang baik dengan menghina. Jadi kita kena periksa semula diri kita.

"Nak backup member buat apa, bukan saya dapat apa pun, dalam tweet tersebut hanyalah pesanan untuk diri saya dan semua orang suapaya kalau nak boikot jangan sampai menghina dan mengancam nyawa orang,” katanya ketika ditemui Gempak.

Bagaimanapun, hantaran tersebut telah dipadam oleh pelantun lagu Sumpah itu gara-gara terlalu banyak kecaman dan komen negatif yang telah diterima.

"Sebab terlalu banyak sangat negativiti yang orang dah spin kan untuk serang saya, walaupun benda utama yang saya cuba nak sampaikan adalah boikot jangan sampai menghina.

"Jadi, saya rasa macam kenapa dekat komen tweet saya itu banyak sangat yang sibuk bergaduh jadi kita nak perang dengan siapa? sesama sendiri atau dengan Israel, itulah yang saya cuba ketengahkan,” jelasnya lagi.

Terdahulu, kecoh di media sosial mengenai isu boikot selebriti atau Gerakan Blockout 2024 yang bertujuan menyekat atau unfollow artis yang mempromosikan jenama pro-Israel itu.

Bagaimanapun, Naim telah menerima kecaman daripada orang ramai gara-gara sebuah hantaran di Platform X nya yang yang telah disalahertikan orang ramai.

Tidak terhenti disitu, Naim turut menerima komen berbaur ugutan bunuh yang membabitkan ibu bapanya di media sosial gara-gara isu tersebut.

Susulan itu, aktor tersebut telah membuat laporan polis dan suspek telah ditahan untuk siasatan lanjut.

Berita Trending: “Tiada Cadangan Tarik Report” - Naim Daniel

Berita Trending: Bersuara Isu Blockout 2024, Naim Daniel Kecewa Terima Komen Negatif