Di laman Twitter baru-baru viral video sebuah kenderaan persendirian yang memasang flicker light blue untuk kegunaan peribadi.

Tindakan pemilik kenderaan jenis Mercedes-Benz itu didakwa telah menyalahguna ketika kesesakan lalu lintas lantas menimbulkan rasa tidak berpuas hati dalam kalangan warganet.

"Salam @PDRMsia_Trafik @PDRMsia, nak tanya ni, boleh ke kenderaan awam ni pakai flicker light warna biru macam polis punya untuk clearkan trafik sebab dia nak kerja masa?

"Saya tak tuduh dia 'kejar masa' tau. Dia sendiri yang cakap dekat kapsyen video dia tu," tulis pengguna yang menggunakan nama @ardnie.Justeru, netizen menggesa pihak berkuasa untuk membuat siasatan bagi membongkar kebenaran.

Bagaimanapun, apa yang lagi menarik adalah ada segelintir individu mendakwa penyanyi Asad Motawh turut sama berada dalam rakaman video tersebut.

"Kenapa muka macam Asad Motawh?

"Salam @DivaAATersohor ni ada artis sangkak tak popular buat benda semenggah. Dislike.

"Sebelah dia tu macam Asad Motawh. Macam ye macam.

"Ceh artis sangkak terpaling vvip kejar masa apanya. Tokti (Datuk Seri Siti Nurhaliza) punya lagi berjaya dari kau tak ada pun nak guna hazard atau guna khidmat polis untuk clearkan trafik," antara komen-komen yang ditulis.

Sehingga artikel ini ditulis, entri itu telah mendapat hampir 2,000 retweet dan 1,000 tanda suka.


Twitter: @ardnie