,
Sukan

Olimpik Paris 2024: Hadiahkan Pingat Gangsa, Lee Zii Jia Dedah Lalui Detik Hitam - “Saya Diamkan Diri Meskipun Mereka Aibkan Saya..”

Gempak
06/08/2024
01:23 MYT
Perseorangan lelaki nombor satu negara, Lee Zii Jia, memadam kecaman yang dilemparkan kepadanya sekali gus menutup mulut dengan menghadirkan pencapaian membanggakan buat Malaysia.
Ketika ditemu bual oleh wartawan Astro Arena, Ahmed Shahrazad Sani, pemain berusia 26 tahun itu mengakui terlalu banyak perkara berlaku sejak dia memilih untuk keluar daripada Persatuan Badminton Malaysia (BAM) dan bergerak secara professional.
"Ia merupakan detik hitam dalam kerjaya saya sebagai pemain badminton selain menempuh masa yang sangat buruk sepanjang tiga tahun ini.
"Saya menghadapi kesukaran di mana saya bergelut dengan persembahan sendiri, ranking jatuh dan tidak percaya bahawa saya akan melayakkan diri ke Sukan Olimpik Paris 2024.
BERITA TRENDING: Olimpik Paris 2024: Alat Kemaluan Terkena Palang Punca Atlet Perancis Tersingkir
BERITA TRENDING: Olimpik Paris 2024: Netizen Terharu, Ucap Terima Kasih Pada Aaron Chia & Soh Wooi Yik - “Bendera Malaysia Berkibar Jua Di Bumi Paris”
BERITA TRENDING: Olimpik Paris 2024: Tular Menembak Satu Tangan Masuk Poket, Yusuf Dikeç: “Itu Kerja Keras 24 Tahun”
BERITA TRENDING: Pertarungan ‘Gila’, Lee Chong Wei Anggap Aaron Chia & Soh Wooi Yik Hero Negara - “Game Yang Patut Kalah Tapi Gandingan Lelaki Sejati Melaka-KL Ini…”
"Namun, saya sedikit pun tidak menyerah kalah dan membutirkan pingat gangsa kedua untuk negara meskipun impian sebenar hadir di sini ialah untuk menggondol pingat emas," ulasnya.
Atlet kelahiran Alor Setar itu jelas tidak meluahkan rasa menyesal dengan sebarang keputusannya, malah tetap bernafsu untuk membuktikan kemampuan sebenar kepada seluruh penyokong yang banyak mempertikai kebolehannya.

Tidak menyerah kalah

Lee Zii Jia turut mendedahkan bahawa semasa di set kedua, dia tidak mahu menyerah kalah dan terus berusaha kerana sudah melangkah sejauh itu tatkala tidak ingin pulang dengan tangan kosong.

"Setiap pagi apabila bangun daripada tidur, saya melihat ramai orang memetik nama saya di ruangan media sosial membuatkan saya terfikir apakah kesalahan saya.

"Saya diamkan diri meskipun mereka sentiasa mengaibkan saya kerana saya akan buktikan kepada mereka dan ini adalah permulaan untuk saya menjadi lebih hebat," katanya dalam keadaan sebak.
Sumber: Stadium Arena
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Sukan

Pearly-Thinaah Juara Terbuka Hong Kong

gempak
15/09/2024
08:10 MYT
Beregu wanita negara, Pearly Tan-M Thinaah muncul juara Terbuka Hong setelah menewaskan pilihan kedua dari China, Liu Sheng Shu-Tan Ning secara straight set sebentar tadi.
Sukan

Paralimpik Paris 2024: Datuk Latif Romly Bawa Pulang Pingat Perak

gempak
08/09/2024
00:02 MYT
Hasrat untuk melihat atlet olahraga para negara, Datuk Abdul Latif Romly untuk terus 'terbang tinggi' mempertahankan pingat emas dalam saingan lompat jauh T20 (kecacatan intelektual) di Sukan Paralimpik Paris 2024 tidak kesampaian apabila dia hanya memperoleh perak sebentar tadi.
Filem

Astro Shaw Rai Kemenangan Cheah Liek Hou Hadiahkan Pingat Emas Pertama Malaysia, Filem Gold Ditayang Semula Di Pawagam

gempak
03/09/2024
08:29 MYT
Jaguh badminton paralimpik negara, Cheah Liek Hou berjaya mempertahankan pingat emas di Sukan Paralimpik Paris 2024 selepas muncul juara menerusi acara perseorangan lelaki SU5 (kecacatan fizikal), sekali gus menyumbang emas pertama untuk Malaysia tahun ini.
Sukan

Paralimpik Paris 2024: Cheah Liek Hou Sumbang Emas Pertama Buat Malaysia

gempak
02/09/2024
17:08 MYT
Jaguh badminton para negara Cheah Liek Hou menghadiahkan pingat emas pertama buat Malaysia selepas menang pada aksi final perseorangan lelaki SU5 (kecacatan fizikal) di Sukan Paralimpik Paris 2024, pada Isnin malam.
Sukan

Paralimpik Paris 2024: Liek Hou Hampiri Pertahan Emas, Fareez Tumpu Penentuan Gangsa

gempak
02/09/2024
03:25 MYT
Jaguh badminton para negara, Cheah Liek Hou, hanya selangkah untuk mempertahankan pingat emas apabila mara ke final acara perseorangan lelaki SU5 (kecacatan fizikal), Sukan Paralimpik Paris 2024 di Arena Porte de La Chapelle awal pagi tadi.