Peguam yang mewakili penyanyi Siti Nordiana, Abang Azlan Abang Ariffin dari Tetuan Abang Azlan & Associates mengesahkan sudah menerima surat dan memorandum kehadiran daripada Tetuan Azlan Razak & Associates pada 16 Ogos lalu.

Firma terbabit merupakan peguamcara yang mewakili penyanyi Mohd Razlan (Lan Solo), Nur Sheila (Sheila Razlan) dan Zuraidah (Syura) selaku defendan pertama, kedua dan ketiga.

Selain itu, Abang Azlan mengesahkan firmanya sudah menerima surat serta memorandum kehadiran daripada Tetuan Nurul Hafidzah & Associates yang mewakili Sam Musyadzafar (Sam Samin) dan Razidah (Aida G) yang juga defendan keempat dan kelima, pada Selasa.

"Setakat ini tiada sebarang perkembangan. Cuma untuk makluman, defendan keempat dan defendan kelima diwakili oleh peguam Tetuan Nurul Hafidzah & Associates.

"Yang mana telah menyerahkan memorandum kehadiran kedua-dua defendan tersebut kepada firma saya," katanya kepada Gempak.

Memorandum kehadiran diserahkan sebagai susulan saman yang difailkan oleh Siti Nordiana atas dakwaan memfitnahnya di platform media sosial menerusi sesi siaran langsung di Instagram pada 20 Julai lalu.

Terdahulu, peguam yang mewakili Lan Solo, Sheila dan Syura iaitu Muhammad Hafiz Hood memaklumkan berkemungkinan kedua-dua pihak peguam akan berbincang untuk mediasi di luar mahkamah selepas proses memfailkan semua penyataan.

Nana telah memfailkan saman itu pada 30 Julai lalu di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur dan menamakan lima sekawan itu sebagai defendan.

Menerusi pernyataan tuntutan, Nana mendakwa pada 20 Julai lalu jam 11.58 malam, melalui siaran langsung yang dikendalikan Nur Sheila dan disertai empat defendan lain menerusi akaun Instagram masing-masing sudah menyiar, mengeluar serta menerbitkan kata-kata berunsur fitnah terhadapnya.

BACA: Difitnah Di IG Live, Siti Nordiana Buat Laporan Polis & Sediakan Notis Tuntutan Maaf Kepada 5 Individu Ini

BACA: ‘Lima Sekawan’ Sahkan Terima Surat Tuntutan Permohonan Maaf Bersyarat, Diminta Bayar RM200,000 Setiap Seorang

BACA: Notis RM1 Juta Dibatalkan, Nana Hantar Writ Saman RM2.5 Juta Pula Kepada 5 Sekawan